کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
دیجیکالا بیانیهای در خصوص اتهام «توهین به مقدسات» منتشر کرده است. ۱۹ بهمنماه رسانهها از تشکیل پرونده برای دیجیکالا در قوه قضائیه خبر دادند. اتهام دیجیکالا در این پرونده درج تصاویر حاوی محتوای توهین به مقدسات روی برخی از محصولات بود.
این پلتفرم شب همان روز بیانیهای در قسمت «بیانیههای مطبوعاتی» خود منتشر کرد و در آن از انتشار این تصاویر عذرخواهی کرد. دیجیکالا در بیانیه خود توضیح داد که بیش از 10 میلیون تنوع کالا در این پلتفرم وجود دارد و تمام تلاش فروشندگان این محصولات و پلتفرم دیجیکالا حفظ ارزشها و قوانین است.
همچنین دیجیکالا توضیح داد که در پی رفع سوءتفاهمها در این خصوص، فعالیت فروشندهای که تصاویر روی محصولاتش شائبه توهین به مقدسات ایجاد کرده را ممنوع کرده است.
متن بیانیه دیجیکالا در خصوص اتهام توهین به مقدسات
در ادامه متن بیانیه دیجیکالا را میخوانید:
«دیجیکالا ضمن تأسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالاهای یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالاها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.
در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالاهای یکی از فروشندگان فعال روی این پلتفرم شائبه توهین به ارزشهای دینی را ایجاد کرده است. دیجیکالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالاها و ممنوعیت فعالیت فروشنده آنها، سعی در رفع سوءتفاهمهای بهوجودآمده داشته است.
فروش کالاهای منطبق با چهارچوبهای فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویتهای دیجیکالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالاهای موجود روی سایت هستند.
بیش از ۳۵۰ هزار فروشنده در بستر پلتفرم دیجیکالا، در حال فروش بیش از 10 میلیون تنوع کالایی هستند. این فروشندگان شامل تولیدکنندگان بومی و محلی در روستاهای دورافتاده تا کسبوکارهای فعال در شهرهای بزرگ ایران، همه قوانین رسمی کشور را رعایت میکنند و به ارزشهای اخلاقی و دینی احترام میگذارند.
تیم نظارت دیجیکالا برای صیانت از ارزشهای فرهنگی و دینی، صراحتاً موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاعرسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرحها در گروههای کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.
این نظارت، سختگیرانهتر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال میشود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.»