کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
پلتفرم الوسیدات (Elucidat) از شرکت YFM مبلغ دو میلیون پوند دریافت میکند تا تولید محتوای آموزشی الکترونیکی را تسریع کند. ابزارهای آموزش الکترونیکی مثل الوسیدات انتشار مطالب آموزش مجازی را ساده میکنند و به نویسندگان این مطالب، مجموعهای از ابزارها را ارائه میدهند که برای تعامل لازم است.
یکی از بزرگترین وسوسههای زندگی این است که ما هرگز از یادگیری دست نمیکشیم. شما چه یک دانشآموز کوشا باشید و چه دانشآموزی که در کلاس خمیازه میکشد، خودسازی برایتان یک مهارت محسوب میشود و حتی زمانی که شاغل هستید، تا رسیدن به بالای نردبان شغلی، آن را ادامه میدهید. طبیعتاً سازمانها میخواهند از این آموزش حمایت کنند. محتوای آموزشی به کارمندان این امکان را میدهد که تجدید قوا کنند.
الوسیدات اکنون با گردآوری دو میلیون پوند کمک مالی از سوی سرمایهگذاران شرکت YFM در حال گسترش بازار خود برای توسعه محتوای دیجیتال و پلتفرم خود است و هدفش این است که از نویسندگان مطالب آموزشی خود حمایت کند. این استارتاپ که در برایتون بریتانیا مستقر است، تاکنون سه بار از سوی شرکت تحقیقاتی براندون هال گروپ، جایزه نخست را برای بهترین پیشرفت در فناوری تألیف محتوای آموزشی دریافت کرده است.
این استارتاپ اکنون از فرصتی برای ایجاد روابط بینالمللی بیشتر استفاده میکند. الوسیدات از زمان شروع کارش در سال ۲۰۱۳، تلاش کرده یک منبع واحد برای تولید محتوای آموزش الکترونیکی ایجاد کند؛ به این مفهوم که مؤلفان آموزش الکترونیکی به چه نیاز دارند که سایر نویسندگان دیجیتال لزوماً به آن احتیاج ندارند.
به نظر میرسد پاسخ این سؤال، آگاهی درباره کاربرد دقیق محتوای آموزشی، ابزارهای بازیسازی و داشتن معیارهایی برای دریافت بازخورد است که به نویسنده این اطمینان را میدهد که محتوای تولیدشده به دست او هم آموزنده است و هم لذتبخش.
الوسیدات همچنین وعده داده که فرایند آموزش الکترویکی را با ارائه نمونههایی سطح بالا برای کار کردن و همچنین ارائه الگوهای بصری خوب از صفحات وب، آسانتر کند. این استارتاپ اکنون با افزایش دو میلیون پوندی سرمایه خود به دنبال تقویت وجهه بینالمللی خویش است.
سال گذشته، الوسیدات دستیابی به ۳۵ میلیون دانشآموز الکترونیکی را جشن گرفت. استیو پنفولد، مدیرعامل الوسیدات در این باره گفته است: «ما خوشحالیم که در همکاری با YFM رشد خود را برای رسیدن به مرحله بعد ادامه میدهیم.» او همچنین تأکید کرده است: «دامنه کار ما بینالمللی شده و همچون قبل به مخاطبانمان کمک میکنیم محتوای آموزشی الکترونیکی تأثیرگذاری تولید کنند؛ بنابراین من برای کار با YFM ارزش زیادی قائل هستم.»
شرکت سهامی YFM قبلاً هم در این پلتفرم سرمایهگذاری کرده بود. در سال ۲۰۱۹، مبلغ ۳.۵ میلیون پوند برای کمک به تولید محصول اصلی و ورود اولیه به آمریکای شمالی صرف کرد. با ادامه این سرمایهگذاری، جیمز ساوج که از شرکای YFM است، میگوید یکی از تعهدات اساسی این شرکت، حمایت از رشد شرکتهای حاضر در پورتفولیو آن است.
او ادامه داد: «استراتژی YFM آن است که با شرکتهای موفق خود شریک شود و از آنها حمایت کند.»
او گفته است: «ما خوشحالیم که از الوسیدات پشتیبانی بیشتری میکنیم. فناوری اثباتشده این شرکت به مختصصان آموزش در برخی از بزرگترین سازمانهای جهانی این امکان را میدهد که با ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی جذاب، تغییراتی واقعی ایجاد کنند.»