کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درباره زلف که در لتونی پا گرفته است

یک استارتاپ فین‌تکی برای نسل زد

زلف (ZELF) یک استارتاپ فین‌تکی مستقر در لتونی است که برای نسل زد طراحی شده و در واقع یک نئوبانک پیام‌رسان است که گزارش خدمات مالی را مستقیماً به پیام‌رسان‌هایی چون فیس‌بوک‌مسنجر، واتس‌اپ، تلگرام و وایبر ارسال می‌کند.

زلف مدعی است دریافت مسترکارت مجازی و باز کردن حساب IBAN در این نئوبانک کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد. به‌علاوه پس از صدور کارت، کاربر نسل زد می‌تواند از طریق پیام‌رسان دلخواه خود وجه را ارسال و دریافت کند. جالب اینجاست که در این برنامه کاربر کارهای بانکی خود را با استفاده از پیام صوتی انجام می‌دهد و به‌ عبارت ‌دیگر، نئوبانک زلف از یک سیستم کنترل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

زلف در سال ۲۰۱۹ در شهر ریگا واقع در کشور لتونی تأسیس شد. این نئوبانک اکنون بیش از نیم میلیون کاربر نسل زد از بیش از ۱۰۰ کشور دارد و ادعا می‌کند هر ماه تعداد کاربرانش ۷۰ درصد رشد می‌کند.

الیوت گویخمن، بنیان‌گذار و مدیرعامل زلف می‌گوید: «ما مطمئن هستیم که مدل کسب‌وکاری ما برای حذف اپلیکیشن‌های دست‌وپاگیر بانکی، همچنین کارت‌های پلاستیکی فیزیکی موفقیت‌آمیز بود. تمرکز ما روی نسلی است که از این امور فراری هستند؛ پس معتقدیم که استراتژی ما یک استراتژی برنده خواهد بود.»

زلف اخیراً موفق به جذب دو میلیون دلار سرمایه در اولین دور تأمین مالی خود شده است. گویخمن می‌گوید که قصد دارد از این سرمایه جهت تقویت و رشد بیشتر نئوبانک زلف و گسترش جغرافیایی آن استفاده کند. بنیان‌گذار زلف می‌خواهد پای خود را به اسپانیا، آلمان، لهستان، ایتالیا، بریتانیا و حتی ایالات متحده باز کند و خدمات خود را به نسل زدی‌های این کشورها ارائه دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ej0w
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.