رایت همان ساتوشی است؟

کسی که یک میلیون بیت‌کوین دارد، احتمالاً خالق آن است!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چند وقت پیش، رسانه‌ها خبر از برگزاری دادگاه علیه «کریگ رایت»، برنامه‌نویس استرالیایی دادند. رایت همان کسی است که در گذشته چندین بار ادعا کرده چهره پشت نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» است.


ساتوشی ناکاموتو، اسم مستعاری است که خالق بیت‌کوین برای خودش انتخاب کرده است. آخرین بار سال ۲۰۱۶ بود که رایت ادعا کرد همان ساتوشی ناکاموتو است، اما چرا پایش به دادگاه باز شد؟ به این خاطر که خانواده یکی از دوستانش به نام «دیوید کلیمن» ادعا می‌کردند این دو نفر با هم بیت‌کوین را خلق کرده‌اند و نیمی از بیت‌کوین‌هایی که در اختیار رایت است، سهم کلیمن بوده است.


به این ترتیب، دادگاه با این هدف برگزار شد که شراکت میان کلیمن و رایت را به اثبات برساند. در واقع در این دادگاه قرار نبود هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو به اثبات برسد؛ بلکه صرفاً قرار بود تکلیف یک میلیون بیت‌کوینی مشخص شود که خانواده کلیمن ادعا می‌کردند مالک نیمی از آن هستند.


این بیت‌کوین‌ها جزء نخستین بیت‌کوین‌هایی هستند که در بازار رمزارزها ماین شده‌اند. نکته اینجاست که چطور یک نفر می‌تواند صاحب این همه بیت‌کوین باشد؛ بدون اینکه از ابتدا خودش ارتباطی با این ماجرا نداشته‌ است؟ بر اساس گزارش گاردین، به احتمال زیاد فقط کسی که خودش خالق بیت‌کوین بوده (یعنی ساتوشی ناکاموتوی واقعی) می‌تواند مالک این بیت‌کوین‌ها باشد.


سال‌هاست که همه سعی دارند بفهمند چه کسی واقعاً پشت پرده ایجاد مهم‌ترین رمزارز جهان یعنی بیت‌کوین بوده‌ است. اما منشاء این ارز دیجیتالی همیشه اسرارآمیز و در هاله‌ای از ابهام مانده‌ است. به همین خاطر است که دادگاه کریگ رایت و خانواده دیوید کلیمن توجه زیادی را به خودش جلب کرد.

به هر حال خیلی‌ها معتقدند حالا که رایت صاحب بیش از یک میلیون بیت‌کوین است، احتمالاً خودش خالق این ارز مرموز است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uf4k
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.