صندوق‌های ای‌تی‌اف به سرعت در حال آمدن به بازار رمزارزها هستند

ورود بزرگ‌ترین بخش اقتصادی آمریکا به بازار کریپتو

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با وجود ضعف نسبی بازار رمزارزی در ماه اخیر، روند ورود و جذب محبوبیت رمزارزها به بازارهای دیگر و جریان اصلی سازوکار مالی با سرعت بسیار بالایی ادامه دارد. حالا در مقطعی هستیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران که از طریق کارگزاران مالی و صندوق‌‌های سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدون اینکه خود خبر داشته باشند، شروع به سروکله‌زدن با رمزارزها می‌کنند.

سرمایه‌گذاران حرفه‌‌ای که نمایندگی این سرمایه‌داران را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و ‌ای‌تی‌اف‌ها بر عهده دارند، به شکل مضاعفی در حال استفاده از بازارهای رمزارزی برای افزایش درآمد هستند؛ اقدامی که سیگنالی بسیار قوی از تمایل قشر سرمایه‌دار به کار با رمزارزها و نویدی بر کسب اعتبار بیشتر رمزارزها در قلب جریان اصلی بازار است.

WisdomTree شرکت سرمایه‌گذاری و ناشر بیش از ۷۵ ای‌تی‌اف به ارزش تقریبی بیش از ۵۰ میلیارد دلار در ایالات متحده، اکنون قراردادهای آتی بیت‌کوین را در قالب کالاهای تحت مدیریت فعال و استراتژی‌های آتی مدیریت‌شده خود ارائه می‌دهد.

به‌طور همزمان بلک‌راک، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، از یک سال پیش به دو صندوق خود با ۷۰ میلیارد دلار دارایی اجازه داده تا وارد بازارهای رمزارزی شوند و همچنین سرمایه‌ نامعلومی به معاملات فیوچرز بیت‌کوین اختصاص داده است.

ترکیب ای‌تی‌اف و رمزارزها
در بین این شرکت‌ها، فعالیت‌های WisodmTree در زمینه به‌کارگیری رمزارزها در صندوق‌های قابل معامله یا ای‌تی‌اف خود بسیار قابل توجه است.

بر اساس وب‌سایت آنها به تاریخ ۱۰ ژانویه، بیش از ۹ درصد صندوق‌های قابل معامله خود را به طلا اختصاص داده است، اما جالب‌تر اختصاص ۴ درصد از کل سرمایه و صندوق‌های قابل معامله تنها به رمزارز بیت‌کوین است. درصدهایی که باید در برابر یک سرمایه کلی ۲۳۵ میلیون دلاری در نظر گرفته شوند.

«جرمی شوارتز»، مدیر سرمایه‌گذاری WisdomTree در این‌باره می‌گوید: «بدون شک رمزارزها و خصوصاً بیت‌کوین که نقشی مانند واحد پشتوانه ارزش دارد، توجه ما و دیگر شرکت‌ها را جلب کرده‌اند. حس می‌کنم هنوز افراد بسیاری هستند که در مورد کارایی رمزارزها به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری مطمئن شک دارند.

این افراد از فعالیت‌های گسترده صندوق‌های مالی مشترک و قابل معامله در بازار رمزارزها آگاه نیستند. رمزارزها از حالا مورد استفاده بالاترین قشر مالی جامعه هستند. ما انتظار داریم به مرور زمان، حتی استراتژی‌های شاخص مبتنی بر معاملات آتی نیز جذابیت‌های انحصاری رمزارزها و بیت‌کوین را ببینند و به‌دنبال اضافه‌کردن آن به استراتژی‌های کالایی خود باشند.

ما دوست داریم در این زمینه یک رهبر باشیم و در این راستا در حال فعالیت هستیم.»گروه سرمایه‌گذاری«گلوبال ایکس» (Global X) نیز در ماه نوامبر صندوق‌های قابل‌ معامله خود را که دارای استراتژی بلاکچین و بیت‌کوین هستند، به بازار عرضه کرد. گلوبال ایکس که به‌طور جهانی در حوزه‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری می‌کند، حالا معتقد است که از پیشرفت‌های بیشتر در فناوری بلاکچین و همچنین خریدهای تصاعدی رمزارزی در قراردادهای فیوچرز بیت‌کوین نیز می‌تواند به اندازه بازارهای سنتی درآمدزایی کند.

بیت‌کوین؛ محور جدید صندوق‌های سرمایه مشترک
بلک‌راک در پرونده‌های ژانویه سال گذشته فاش کرد که به صندوق فرصت‌های درآمد استراتژیک (BASIX) و صندوق تخصیص جهانی (MDLOX) خود اجازه داده تا در معاملات فیوچرز بیت‌کوین که با تسویه نقدی معامله می‌شوند و در کمیسیون معاملات آتی کالا ثبت شده‌اند، سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس آمار بازار سهام، صندوق فرصت‌های درآمد بلک‌راک تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ در بیش از ۱۲۳ قرارداد فیوچرز بیت‌کوین موقعیت‌های خرید داشت که قرار بود در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱منقضی شود. گزارش جداگانه‌ای نشان داد که صندوق جهانی تخصیص بلک‌راک همچنین تا ۳۰ آوریل سال گذشته روی ۸۰ قرارداد فیوچرز بیت‌کوین موقعیت‌های خرید با اهرم‌های نسبتاً بالا داشت که قرار بود در ۲۸ می منقضی شود.

اقداماتی که به‌خوبی نه‌تنها نشان‌دهنده میل بالای قشر سرمایه‌دار به کار با رمزارزها در سرمایه‌گذاری و سهام‌داری است، بلکه نشان از تبحر بالای آنها در جوانب عملیاتی این بازارها و تثبیت جایگاه رمزارزها در جریان اصلی بازار دارد.

یکی از سخنگویان بلک‌راک از اظهارنظر در مورد دلایل ورود این شرکت به بازارهای اهرم‌محور بیت‌کوین و اینکه آیا این شرکت قصد دارد به صندوق‌های سرمایه مشترک بیشتری اجازه دهد چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهند، خودداری کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4w8u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.