کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

فناوری اطلاعات راه تنوع‌بخشی خدمت به مردم است

نقش بخش خصوصی در توسعه فناوری اطلاعات

یادداشتی از محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور\ سازمان فناوری اطلاعات با بسترسازی مناسب جهت ارائه خدمات دولت هوشمند، درصدد شیرین‌کردن ذائقه مردم با فناوری است و این مهم از طریق اهداف شبکه ملی اطلاعات در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و سند تحول دولت مردمی که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد، تحقق می‌یابد. رویکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران در تحقق دولت هوشمند، دولت به مثابه سکو یا پلتفرم است که به بازطراحی این خدمات اعم از خدمات دولت به دولت، دولت به مردم و دولت به کسب‌وکارها می‌پردازد.

رویکرد سازمان فناوری اطلاعات در توسعه خدمات، مبتنی بر ایجاد فرصت‌سازی یکسان از طریق ارائه خدمات پایه دولت برای بخش خصوصی است  که راه‌اندازی  اپراتور خدمات‌رسان در سال جاری این امکان را فراهم می‌سازد تا بخش خصوصی از طریق خدمات پایه و بعضاً خدمات ترکیبی، به شکلی منسجم از طریق یک پنجره واحد بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.

تقویت و شفافیت نظام تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات نقش قابل توجهی در جذب سرمایه‌گذاری و نیز مشارکت بخش خصوصی در توسعه فناوری ایفا می‌کند. سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای چهار گونه برنامه حمایتی و مشارکتی از بخش خصوصی است که در این زمینه می‌توان به تسهیلات بند الف تبصره 18 اشاره کرد. این طرح دارای شش محور توسعه اشتغال در کسب‌وکارهای حوزه فاوا از جمله توسعه پلتفرم‌ها، توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات و آموزش و توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

در شرایط کنونی، حوزه فناوری اطلاعات نیازمند هم‌افزایی هرچه بیشتر جهت ارائه و به ثبت رساندن تجربه‌های موفق با حداکثر کارایی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/s2vy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.