کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

قبیله‌گرایی؛ مرگ کریپتو

بنیان‌گذار ریپل می‌گوید برخی هواداران، خطرناک‌ترین دشمن رمزارزها هستند

«برد گارلینگ‌هاوس» برای هواداران سرسخت بازار کریپتو چهره‌ای شناخته‌شده است؛ از برخی بیانیه‌های متناقض گرفته تا تلاش مستمر او برای پیروزی در دادگاه جنجالی SEC علیه ریپل که کماکان برای بیش از یک میلیارد دلار خسارت در جریان است. حالا گارلینگ‌هاوس بار دیگر در مرکز توجهات قرار گرفته.

او می‌گوید قبیله‌گرایی هواداران رمزارزهای مختلف علیه یکدیگر نه‌تنها عاملی مهم در عقب‌ماندن این بازار دو تریلیون دلاری از پیشرفت، بلکه برگ برنده بزرگی در دست رگولاتورهایی است که به‌دنبال محدود کردن بازار رمزارزی هستند.

گارلینگ‌هاوس گفت: «ایجاد قطب‌های مخالف به نظر من رفتاری سالم نیست. باور دارم که بازار و صنعت رمزارزها به رشد ادامه خواهد داد. همه می‌توانند در کنار هم پیشرفت کنند. این حرف را در مقام مدیرعامل ریپل می‌زنم. قبلاً که در یاهو کار می‌کردم هم به‌دنبال رشد به قیمت زمین‌زدن دیگران نبودیم.

یاهو و ای‌بی، دو رقیب بزرگ در کنار هم رشد کردند. حالا احساس می‌کنم این نگرش را باید در بازار رمزارزی نیز منعکس کنم؛ چراکه درجه رقابت افراطی و قبیله‌گرایی در بازار رمزارزی را در هیچ بازار دیگری ندیده‌ام.»

با توجه به اظهارنظرات برخی از شناخته‌شده‌ترین افراد بازار کریپتو مانند جک دورسی،‌ مدیرعامل سابق توییتر و حال حاضر اسکوئر و مایکل سیلور، ‌یکی از شناخته‌شده‌ترین سرمایه‌داران رمزارزی و مدیرعامل میکرواستراتژی، حرف گارلینگ‌هاوس چندان هم از واقعیت به دور نیست.

سیلور و دورسی از جمله انحصارطلبان بازار رمزارز هستند که فقط و فقط از بیت‌کوین حمایت می‌کنند. گارلینگ‌هاوس اما می‌گوید این مشکل تنها مربوط به رقابت بین رمزارزها نیست و به پدیده‌ای منجر شده که او آن‌ را «نمایندگی شکننده» در برابر رگولاتورها نام داده است .از نظر او در صورت ادامه این روند، لابی‌گری صنعت رمزارزی در برابر رگولاتورها با کمبود قوای مضاعف روبه‌رو خواهد شد.

او می‌گو‌ید: «صادقانه بگویم، عدم هماهنگی بخش‌های مختلف بازار رمزارزی در نمایندگی‌کردن این صنعت در واشنگتن در برابر قانون‌گذاران برایم شوکه‌کننده است. به دولت نگاه کنید. آنها به‌طور یکپارچه در حال تلاش برای محدود کردن بازار هستند. نمی‌بینید گنسلر و SEC با گلن از وزارت خزانه‌داری و پاول از فدرال‌رزرو دعوا داشته باشند.

همگی در یک راستا هستند. بایدن هم با دستور اجرایی خود از آنها حمایت کرده است. در حالی که ما درگیر دادگاهی تاریخی هستیم، برخی به حمایت انحصاری از برخی ارزها می‌پردازند و ما را تضعیف می‌کنند. این برای من تلخ است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v7px
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.