کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مایکروسافت سیستم رتبه‌بندی جدیدی برای بررسی عملکرد کارمندان معرفی کرده است / رتبه‌بندی توصیفی مایکروسافت

مایکروسافت سیستم رتبه‌بندی جدیدی برای کارمندان در خصوص بررسی عملکرد معرفی کرده که فقط برای مدیران قابل مشاهده است. از این رتبه‌بندی برای تعیین «پاداش» کارمندان استفاده می‌شود.

مایکروسافت رتبه‌بندی‌های جدید را «توصیف‌کننده‌های میزان تأثیرگذاری» می‌نامد و می‌گوید این رتبه‌بندی با رتبه‌بندی‌های قبلی متفاوت است. یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: «فرهنگ سازمانی مایکروسافت به ما می‌گوید هر کسی می‌تواند در طول زمان یاد بگیرد و رشد کند؛ به همین دلیل ما به عملکرد افراد برچسب نمی‌زنیم و رتبه‌بندی ما تفاوت دارد و در واقع توصیفی است.»

عناوینی که در این رتبه‌بندی در نظر گرفته شده، عبارت‌اند از: «تأثیرگذاری کمتر از حد انتظار»، «تأثیرگذاری کمی کمتر از حد انتظار»، «تأثیرگذاری موفق» و «تأثیرگذاری استثنایی». این عناوین معیاری برای تعیین میزان تأثیرگذاری افراد هستند و فقط مدیران به این رتبه‌بندی دسترسی خواهند داشت. در ادامه هر عنوان یا رتبه را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم.

تأثیرگذاری کمتر از حد انتظار: وقتی‌ یک کارمند انتظارات را به‌طور مداوم در یک سال مالی جاری برآورده نکرده باشد، یا از نظر ذهنی به اندازه کافی رشد نکرده باشد. منظور از رشد ذهنی این است که مسئولیت اشتباهاتش را بر عهده گیرد، برای بازخورد نسبت به کارش درخواست کند و به‌ دنبال آموختن بیشتر برود. به‌علاوه کارمندی در این رتبه قرار می‌گیرد که نتواند انتظارات و ارزش‌های فرهنگی مایکروسافت را برآورده کند.

تأثیرگذاری کمی کمتر از حد انتظار: زمانی که یک کارمند چند فرصت را برای برآورده‌کردن انتظارات سازمان از دست داده است، اما این کارمند با مسئولیت‌پذیری در قبال شکست‌ها، درخواست بازخورد و به‌کارگیری آموخته‌هایش برای تأثیرگذاری بیشتر رشد ذهنی خود را نشان داده است. همچنین این کارمند با برخی انتظارات فرهنگی و ارزش‌های مایکروسافت سازگار است.

تأثیرگذاری موفقیت‌آمیز: وقتی یک کارمند به‌طور مداوم طبق تمام انتظارات عمل کرده و احتمالاً در برخی موارد از حد انتظار هم بهتر بوده است. این کارمند در قبال اشتباهاتش مسئولیت‌پذیر است و درخواست بازخورد به کارهایش دارد. او به‌دنبال آموختن بوده و ذهن خود را رشد داده است. این کارمند به‌طور مداوم انتظارات را برآورده کرده و با ارزش‌های فرهنگی مایکروسافت هم‌خوانی داشته است.

تأثیرگذاری استثنایی: زمانی که یک کارمند تأثیری پایدار، معنادار و بالاتر از حد انتظار از خود بر ‌جای می‌گذارد و از تمام انتظارات فراتر می‌رود. این کارمند با مسئولیت‌پذیری، درخواست بازخورد و به‌کارگیری آموخته‌هایش در کار، رشد ذهنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. این کارمند با تمام ارزش‌ها و انتظارات مایکروسافت هم‌خوانی دارد.

به گفته مایکروسافت، رتبه‌بندی‌های جدید برای کمک به مدیران در تعیین تأثیرگذاری کارکنان و پاداش آنهاست. همچنین این رتبه‌بندی به ارائه بازخورد واضح به عملکرد کارکنان کمک می‌کند. به‌علاوه کارکنان با توجه به این رتبه‌بندی بهتر می‌توانند رابطه بین عملکرد و میزان پاداش خود را دریابند.

سیستم رتبه‌بندی جدید پس از آن صورت گرفت که مایکروسافت حقوق‌ کارمندان را در سال جدید افزایش نداد و پاداش و مزایای کارمندان را نیز کاهش داد. این شرکت به مدیران گفته که در مورد بررسی و رتبه‌بندی با کارمندان صحبت نکنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/84fw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.