کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
استارتاپ Gypsy Shack در سال ۲۰۱۳ در هند پایهگذاری شد تا با تکیه بر فرهنگ طبیعتمحور شرقی سفرهایی در دل طبیعت را در دسترس علاقهمندان قرار دهد. این استارتاپ ادعا دارد که هیچ گردشگری نیازی به همراه داشتن کیف پول ندارد، چراکه از پیش به تمام نیازهای گردشگران فکر شده است.
شعار استارتاپ جیپسیشک این است که سفر بیش از تفریح است. فعالیتهایی که در برنامههای این استارتاپ قرار دارد، عبارتند از: پیادهروی در مسیرهای طبیعی که کمتر شناخته شده با راهنمای محلی، شرکت در مراسم فرهنگی و مذهبی محلی، آموزش هنرها و صنایع دستی هندی، سفرهای عکاسی از حیوانات و پرندگان در مناطق بکر طبیعی و همچنین فیلسواری به صورت اصولی.
الکس مورهاوس، بنیانگذار این استارتاپ، میگوید هدفشان برقراری ارتباط عمیق میان افراد است و علاوه بر تجربه فیزیکی سفر، بر تأثیر روانی آن نیز تأکید بسیار دارند. برقراری ارتباط و همفکری میان علاقهمندان به طبیعت و فرهنگ شرق، دریچهای است که مدیران استارتاپ جیپسیشک میگویند آنها را از دیگر کسبوکارهای گردشگری متفاوت کرده کرده است.
از سوی دیگر برگزاری این تورها به وسیله ساکنان محلی منطقه، امکان ارتباط مستقیم با زندگی و فرهنگ هند را برای گردشگران فراهم میکند. نام این استارتاپ با تأکید بر مفهوم واژه Gypsy به معنای جوینده انتخاب شده است و ذات این جویندگی دنبال کردن حقیقت، تجارب تازه و کشف جهان و انسان و مراقبه روحی است.