کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نشست مشترک کارایا و نکست‌انجلز

جی‌نکست به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا مهر ۱۴۰۰ از باشگاه سرمایه‌گذاران خطرپذیر خود با عنوان «Next Angels» رونمایی کرد.

پنجاه‌ودومین نشست سرمایه‌گذاری گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا با همراهی باشگاه سرمایه‌گذاران فرشته دیجی‌نکست و گروه دیجی کالا برگزار شد. در بخش اول این برنامه امیر صالحی، مدیرعامل دیجی‌نکست در خصوص اهمیت خلاقیت و نوآوری در ایجاد یک کسب‌وکار نوپا صحبت و با استناد به اینکه تکراری بودن ایده‌های استارتاپی سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر را گلایه‌مند می‌کند گفت در این مسیر راه‌حل دیگری جز نوآوری نداریم.

صالحی با تاکید به نقش پررنگ سرمایه‌گذاران خطرپذیر گفت ما باید نوآوری را در مسیر کارآفرینی خلق کرده و توسعه دهیم، راهی برای ماندن جوانان کارآفرین مستعد و باانگیزه در کشور فراهم آوریم و بستر مورد نیاز برای ایجاد کسب‌وکارشان را ایجاد کنیم.

در قسمت دوم این برنامه سه استارتاپ «آزِتو»، «آرکپچا» و «امواج بصیر» محصول، بازار و مدل درآمدی خود را برای جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه شرح داده و تعدادی از سرمایه‌گذاران برای ادامه مذاکرات با این تیم‌ها ابراز تمایل کردند.

اما در بخش سوم هم، «رضا روحی» و «شاهین شرقی» از کارایا و «حمید محمدی» و «علیرضا کامرانیان‌فر» از دیجی‌کالا در نشستی شرکت کردند. عضو هیئت موسس کارایا (رضا روحی) در خصوص پارامترهای اخلاقی یک سرمایه‌گذار فرشته اشاره کرد مسئله‌ مهم و با اولویت اخلاقی برای یک سرمایه‌گذار فرشته «کم اهمیت بودن مسائل مالی و اهمیت ویژه به انتقال دانش و تجربه» است.

حمید محمدی هم در خصوص حال‌وهوای سرمایه‌گذاری در زمان تاسیس دیجی‌کالا به عنوان یکی از اولین استارتاپ‌هایی که جذب سرمایه کرد، صحبت کرد. او اشاره کرد دیجی‌نکست به دو دلیل تأسیس شد: اول، طرح مسائلی که دیجی‌کالا با آن‌ها مواجه می‌شد اما چاره‌یابی نمی‌شدند و اعلام این مسائل با رویکرد نوآوری باز به جوانان و کارآفرینانی که علاقه‌مند به کار در این حوزه بودند و دیگری، فرصت‌هایی که در بازار وجود دارد اما دیجی‌کالا از آن‌ها غافل بوده در حالی که به ذهن کارآفرینان جوان رسیده و امکان پیاده‌سازی و توسعه آن وجود دارد.

از نظر شاهین شرقی که مهمان دیگر پنل بود، استارتاپ یک نهاد است که فرهنگ اجتماعی جدیدی را ایجاد می‌کند برای مثال فرهنگی که دیجی‌کالا در جامعه ایجاد کرد خرید کردن به صورت آنلاین بود که این اعتمادسازی تا حد بسیار خوبی ایجاد شده است. شرقی این نوع نگاه را به جوامع استارتاپی توصیه می‌کند، یعنی قبل از ایجاد یک استارتاپ لازم است در خصوص فرهنگ و تغییری که در جامعه ایجاد می‌کند تفکر بسیار شود.

علیرضا کامرانیان‌فر به عنوان مدیر توسعه‌ کسب‌وکار دیجی‌کالا نیز در خصوص وجه تشابه و تفاوت‌های یک سرمایه‌گذار شرکتی و یک سرمایه‌گذار فرشته صحبت کرد.

دیجی‌نکست به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا مهر ۱۴۰۰ از باشگاه سرمایه‌گذاران خطرپذیر خود با عنوان «Next Angels» رونمایی کرد. این نخستین نشست مشترک گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا با نکست‌انجلز بود. در این نشست ۵۰ نفر به صورت حضوری و بیش از ۶۰۰ نفر به صورت آنلاین حضور داشتند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/m3gp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.