کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هنگ‌گنک پناهگاه رمزارزی چینی‌ها

ادامه سرکوب رمزارزی در چین

در کشوری مانند چین که در آن قوانین محدودیت‌ساز بسیاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد، شهرهای هنگ‌کنگ و ماکائو که به واسطه دلایل تاریخی به‌عنوان مناطق آزاد شمرده می‌شوند، نقش مقاصدی را ایفا می‌کنند که در آنها راه فرار از چنین قوانینی باز است.

دو هفته پیش بود که ظرفیت‌های هنگ‌کنگ به‌عنوان پناهگاهی برای جامعه رمزارزی چین که با ممنوعیت کلی فعالیت در این حوزه مواجه شده است، مطرح شد. حتی بیانیه‌های منتشره توسط دولت محلی هنگ‌کنگ نیز نشان از تعامل و سازش نسبی این شهر با فعالیت‌های رمزارزی داشتند.

با وجود اینکه فعالیت‌های رمزارزی در هنگ‌‌کنگ کماکان ممنوع نشده،‌ مسیر قانون‌گذاران این شهر خودمختار طی هفته اخیر، کنتراست روشنی با بیانیه‌‌های امیدبخش آنها مبنی بر نقش کلیدی رمزارزها در آینده طی ماه گذشته دارد.

حالا اما تنها بیانیه‌ها نیستند که جایگاه هنگ‌کنگ را به‌عنوان پناهگاهی برای فعالیت‌های رمزارزی چینی‌ها تهدید می‌‌کند. جمعه گذشته، قانون‌گذاران بخش اقتصادی هنگ‌کنگ با تصویب یکسری قوانین جدید، معامله از طریق صندوق‌های قابل معامله رمزارزی یا ای‌اف‌تی را تنها برای معامله‌گران مجوزدار و ثبت‌شده قانونی اعلام کردند؛ اقدامی که به گفته این قانون‌گذاران قدمی برای محافظت از امنیت مالی معامله‌گران کوچک و مبتدی در برابر ریسک‌های بالای چنین معاملاتی است.

تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای نیازمند قبول‌شدن در یک امتحان شناخت فضای مالی شهر هنگ‌کنگ است. همچنین در صورتی که ثروت یک معامله‌گر پایین‌تر از یک میلیون دلار باشد، به‌عنوان یک معامله‌گر مبتدی شناخته خواهد شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tow1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.