کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزارت ارتباطات: اختلال 10دقیقه‌ای در اینترنت برطرف شد

صبح امروز (۵ بهمن) کاربران در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که اینترنت به طور کامل برای دقایقی قطع شده و امکان ارتباط با اینترنت ثابت و همراه برای هیچ کاربری وجود نداشته است. هرچند حالا مشخص شده که این قطعی برای مدت ۱۰ دقیقه بوده و رفع شده است.

در پیگیری «کارنگ» از برخی مدیران شبکه اعلام شد که این قطعی در بازه زمانی ۱۱:۴۴ تا ۱۱:۵۷ صبح امروز رخ داده است. همچنین داده‌های رادار ابر آروان نیز وجود این اختلال در شبکه در این دقایق را تأیید می‌کند. 

اختلال اینترنت در صبح امروز از طریق سامانه رادار ابر آروان نیز قابل مشاهده است

برعکس هفته گذشته گفته می‌شود این قطعی از مرکز تبادل داده تهران یا IXP نبوده است. هرچند سایت tehran-ixp از ابتدای هفته گذشته نیز از دسترس خارج شده و دلیل این اتفاق مشخص نیست.

در دقایق ابتدایی این قطعی، شرکت ارتباطات زیرساخت در تماس کارنگ اعلام کرد که آنها هم از این قطعی اطلاع ندارند و در حال بررسی این موضوع هستند. 

حالا دقایقی پیش در پیگیری مجدد کارنگ از وزارت ارتباطات، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام می‌کند مشکل قطع اینترنت در صبح امروز برطرف شده است. شرکت ارتباطات زیرساخت هم ضمن عذرخواهی از مردم گفته‌ است که مشکل قطع اینترنت در حال بررسی است.

 وزارت ارتباطات اعلام کرد: «صبح امروز از ساعت ۱۱:۴۳ دقیقه به مدت 10 دقیقه شاهد افت ترافیک بین‌الملل بودیم که به سرعت برطرف شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل این اتفاق از مردم عزیز عذرخواهی می‌کند. لازم به ذکر است که تیم‌های فنی در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند.»

هفته گذشته نیز به دلیل مشکل در سوئیچ IXP ترافیک اینترنت داخلی کشور با اختلال شدید مواجه شد. در آن زمان شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این امر را توسعه شبکه اعلام کرده بود. 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ijtp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.