کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پادرو و یک بازار 1 میلیارددلاری در حال رشد

در دیدار مدیران پادرو با اهالی رسانه چه گذشت؟

پادرو دو ساله شد و در جشن دو سالگی‌اش آمارهایی از دستاوردها و مشتری‌ها و بازاری که در آن فعالیت می‌کند ارائه داد. پادرو کسب‌وکاری است برای آن‌ها که در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام می‌خواهند کالایی را بفروشند. پادرو سال 97 توسط پشوتن پورپزشک و افشان سامانی بیان گذاشته شدع و در دو دور موفق شده حدود 300 میلیارد تومان از فناپ سرمایه جذب کند.

پادرو با سرویس پادروپین به کسب‌وکارهای اینستاگرامی امکان مقایسه و انتخاب خدمات پستی را می‌دهد و با پادروشاپ خودش زیرساخت فروش آنلاین را برای آن‌ها فراهم می‌کند. در مراسم رونمایی از دومین گزارش سالانه پادرو، اعلام شد بیش از 24 هزار کسب‌وکار اینستاگرامی از خدمات آن استفاده می‌کنند. پیش‌بینی او این است که  این میزان در سومین سال فعالیت پادرو به بیش از ۱۰۰ هزار کسب‌وکار اینستاگرامی برسد.

به گفته پشوتن پورپزشک مدیرعامل این کسب‌وکار فعالیت در حوزه تجارت اجتماعی قرار نیست فقط دراختیار سرویس پادروشاپ باشد؛ بلکه در این زمینه پادروپین هم نقش دارد. پورپزشک تأکید می‌کند که برای اینکه بتوانند حوزه لجستیک را به‌عنوان اولین نیاز حوزه فروش غیرحضوری حل کنند با شرکت‌های پستی بیشتری شروع به همکاری کرده‌اند.

پادرو می‌گوید اندازه بازار تجارت اجتماعی در ایران فعلا حدود 1 تا 1.5 میلیارددلار است. این عدد در دنیا حدود 500 میلیارددلار است. بازار هدف پادرو از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین بزرگ را شامل می‌شود. بیش از 400 هزار کسب‌وکار اینستاگرامی ایرانی فعال در این بازار حضور دارند. طبق گفته پورپزشک اندازه بازار تجارت اجتماعی در دنیا در سال ۲۰۲۱ در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است که از این میزان تقریباً ۳۶۰ میلیارد دلار فقط در چین اتفاق افتاده است. آمریکا از این بازار ۳۶ میلیارد دلار سهم دارد و ۱۰۳ میلیارد دلار هم متعلق به سایر کشورهای اروپایی و آفریقایی می‌شود. پورپزشک در ادامه گزارش خود به آمار جالبی از فعالیت فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام اشاره کرد و گفت:

طبق گفته او بازای که از آن صحبت می‌شود یک بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است که این بیش از دوبرابر آمار تجارت الکترونیکی در ایران است.

او تأکید می‌کند که دلیل اصلی پادرو روی تمرکز بر بخش تجارت اجتماعی همین آمار و ارقام است. به باور او بخش اصلی و جایی که به پادرو در سال آینده شتاب خواهد داد، رشدی است که در بازار تجارت اجتماعی تجربه خواهد شد.

محمود کریمی رییس هیئت‌مدیره پادرو که نماینده فناپ در این کسب‌وکار است هم در این مراسم گفت فناپ می‌خواهد در چهار حوزه فین‌تک، سبک زندگی ، صنعت و تلکام سرمایه‌گذاری‌های متنوع و نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bi8h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.