کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پورشه دوچرخه‌ساز می‌شود! / پورشه اکثریت سهام شرکت گریپ در کرواسی را تصاحب کرد

برنامه‌های خودروساز لوکس آلمانی برای بازار دوچرخه‌های الکتریکی چیست؟

پورشه اکثریت سهام شرکت گریپ بایکس (Greyp Bikes) در کرواسی را تصاحب و اعلام کرده این شرکت را به شرکتی تازه با عنوان «کارایی دوچرخه‌های الکتریکی پورشه» تبدیل می‌کند.


از کرواسی به آلمان


شرکت کروات گریپ که طراح نوعی دوچرخه الکترونیکی است که در هفت روز هفته ۲۴ ساعته کار می‌کند، با این سرمایه‌گذاری و معامله جدید تحت مالکیت شرکت بزرگ پورشه درخواهد آمد. پورشه از اواخر نوامبر ۲۰۲۱ سهامی حداقلی از شرکت گریپ را در اختیار داشت اما با قرارداد جدید به نظر می‌رسد پورشه با یک شرکت که کاملا تحت اختیار آن است به شکل جدی‌تری وارد بازار روبه‌رشد دوچرخه‌های الکتریکی شده است.

در اواسط سال ۲۰۲۲ که پورشه شرکت دوچرخه‌های الکترونیکی فازوآ (Fazua) را خریداری کرد، یک بیانیه که منتشر کرد حسابی مورد توجه قرار گرفته بود. «شرکت پورشه پس از ارائه ماشین‌های «فقط» اسپورت در سال ۲۰۰۲ و ارائه اتومبیل «Cayenne SUV»، و همچنین پس از معرفی نخستین اتومبیل برقی این شرکت تایکان در سال ۲۰۱۹، به دنبال آن است که در بازار دوچرخه‌های برقی هم فعالیت داشته باشد.»

و اکنون با ورود گریپ به شرکتی که فازوآ هم در آن است، یعنی «کارایی دوچرخه‌های الکتریکی پورشه»، برنامه پورشه روشن است: شرکتی که زمانی فقط خودروهای اسپورت تولید می‌کرد، تولید دوچرخه را هم به تجربه‌هایش اضافه می‌کند.


برنامه‌های پورشه برای دوچرخه‌های الکتریکی


بر اساس گزارشی که در نشریه لیدر منتشر شده، شرکت «کارایی دوچرخه‌های الکتریکی پورشه» قصد دارد هم روی توسعه و تولید دوچرخه برقی و هم نرم‌افزار مدیریت دوچرخه کار کند، اما فازوآ تنها بر تخصص خود متمرکز می‌ماند، یعنی تولید موتورهای سبک وزن و فشرده برای بازیگران مختلف این صنعت.

پورشه وقتی شرکت فازوآ را خریداری می‌کرد، استراتژی این شرکت را در نظر داشت و خاطرنشان کرد که فعالیت‌های آینده این دوچرخه‌ساز از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت هلندی .Ponooc Investment B.V انجام خواهد شد.

شرکت پورشه تمرکزش را بر توسعه، ساخت و توزیع نسل آینده دوچرخه‌های برقی باکیفیت خواهد گذاشت؛ و شرکت هلندی بر راه‌حل‌های فناورانه‌ای تمرکز خواهد کرد که به بازار در حال رشدشان کمک کند. لازم به یادآوری است که شرایط و ضوابط خریداری سهام گریپ هنوز اعلام نشده است اما گفته می‌شود این شرکت حالا کاملا در مالکیت پورشه است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nf0v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.