کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چهره بد هفته؛ ماینرهای غیرقانونی که حکم قضایی گرفتند!

درسی برای زیست‌بوم رمزارزی از محکوم‌شدن چند متخلف

در هفته‌ای که گذشت، تصویر یک حکم قضایی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که نشان می‌داد دادگاه برای یک شرکت متخلف حوزه ماینینگ احکام سنگینی صادر کرده است.

شرکتی که حتی نامش را از روی یکی از شرکت‌های معتبر این حوزه کپی کرده و نام و نشان مدیرانش نشان می‌دهد از آن دست پروژه‌هایی است که صرفاً تلاش دارند با سوءاستفاده از مفهوم و روال کار استخراج، پولی به جیب بزنند و آورده و نتیجه‌شان برای اکوسیستم رمزارز کشور جز بدنامی نیست.

در حکم دادگاه تصریح شده که اول این شرکت برق را برای مصارف دیگری با تعرفه‌ای ارزان‌تر دریافت کرده و بعد آن را صرف استخراج رمزارز کرده است. چند اتهام و جرم دیگر هم در کنار این جرم اصلی برای متخلفان این پرونده آورده شده بود که همگی نشان از آن دارد که وقتی در اکوسیستمی عده‌ای فریاد «آی دزد… آی دزد» برمی‌آورند باید به آنها مشکوک شد و دقیق نگریست که کدام گوشه در حال تخلفی بزرگ هستند.

وقتی نام و نشان متخلفان این پرونده را ردگیری می‌کنید، می‌بینید آنها از همان قماش «لشکر تلگرامی اتهام‌زنندگان» هستند که برای هرکسی که کسب‌وکار‌ واقعی و شناسنامه‌دار در حوزه رمزارز و بلاکچین دارد، یا پرونده‌سازی توییتری و تلگرامی می‌کنند یا اتهام‌هایی بی‌اساس می‌زنند که هدفی جز تخریب و از میدان به در کردن فعالان واقعی این فضا ندارند.

درس‌های حکم استخراج‌کنندگان متخلف هفته گذشته برای زیست‌بوم رمزارزی شاید این باشد که همیشه در کنار آنها که راستین به راهی واقعی و پرزحمت اما مستمر هستند، باقی بمانند و با طناب پوسیده پرونده‌سازان داخلی و خارجی به ته چاه نفرت‌پراکنی و تخریب نروند. این متاع کمیاب این روزهای اکوسیستم کسب‌وکارهای رمزارزی است!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3l66
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.