کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
لولا (LULA) یک شرکت زیرساخت بیمه در میامی است که اعلام کرده 18 میلیون دلار جذب کرده است. بنیانگذاران لولا مأموریت استارتاپ خود را تأمین زیرساختهای بیمه در شرکتها در هر اندازه – از استارتاپها تا شرکتهای چند ملیتی – میدانند.
لولا که توسط برادران دوقلوی 25 ساله اهل میامی، مایکل و متیو وگا – سانز تأسیس شده، در واقع از کسبوکار دیگری متولد شده که این دو در زمان تحصیل در دانشگاه شروع کرده بودند. مایکل میگوید: «ما نمیتوانستیم در دوران دانشگاه ماشین داشته باشیم، بنابراین فکر کردم اگر برنامهای باشد که به من اجازه دهد یک ماشین از دیگری اجاره کنم، جالب است و سپس به این نتیجه رسیدم که چرا آن را نسازیم؟ بعد ما افتضاحترین برنامهای را که تا به حال دیدهاید ساختیم، اما به ما امکان اجاره ماشین از افراد دیگر در دانشگاه را داد.»
در سپتامبر 2018 این برنامه به یکی از برترین برنامههای فروشگاه اپ اپل تبدیل شد. این دوقلو تحصیلات خود را رها کردند و در عرض 12 ماه، در بیش از 500 دانشگاه در ایالات متحده ماشین اجاره دادند. آنها برای پوشش بیمهای ماشینهای اجارهای با 47 شرکت بیمه همکاری کردند و با جنبههای زیرساخت بیمهای آشنا شدند.
متیو میگوید: «ما تصمیم گرفتیم یک API بیمه بسازیم که نیاز شرکتها برای ایجاد زیرساختهای بیمه خود را تأمین کند. شرکتها دیگر نیازی به ایجاد سیستمها یا ابزارهای بیمه داخلی ندارند. ما میتوانیم در یک پلتفرم ادغامشده و از طریق API خود، بیمه همهچیز را برای شرکتها و مشتریانش مدیریت کنیم.»
تا آگوست سال 2020، این شرکت MVP (حداقل محصول مناسب) را راهاندازی كرد و از آن زمان پس از رسیدن به سودآوری در چهار ماه اول ، حدود 30 درصد ماه به ماه رشد كرده است.