کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کولز و حمایت از اقتصاد چرخشی

خرده‌فروش استرالیایی در تلاش برای کاهش ضایعات

سوپرمارکت‌های «کولز» کیسه‌های پلاستیکی ساخته‌شده از 20 درصد زباله‌های دریایی و 80 درصد پلاستیک بازیافتی را در فروشگاه‌های سراسر کشور عرضه خواهند کرد. کیسه خرید قابل استفاده مجدد دریایی از پلاستیک‌های بازیابی‌شده از آبراه‌های داخلی و اقیانوسی، عمدتاً در مالزی ساخته شده است.

تینوس کیو، مدیر ارشد پایداری، دارایی و صادرات کولز، گفت که کیسه‌های پلاستیکی جدید راهی «عملی و راحت» برای خرید مشتریان ارائه می‌دهد و در عین حال از اقتصاد دورانی نیز حمایت می‌کند.

او گفت: «ما مشتریان خود را تشویق می‌کنیم تا حد امکان از کیسه‌های خود دوباره استفاده کنند، اما وقتی عمر مفیدشان به پایان رسید، این کیسه‌ها را می‌توان از طریق مجموعه‌های پلاستیکی نرم در هر یک از فروشگاه‌های ما در محل تحویل ردسایکل بازیافت کرد.»

این خرده‌فروش 10 درصد از فروش هر کیسه خرید قابل استفاده مجدد دریایی را در حمایت از برنامه پاک‌سازی خرید بازیافتی استرالیا اهدا خواهد کرد. او همچنین کیسه‌های مشبک قابل استفاده مجدد را به مشتریان عرضه می‌کند تا در هنگام خرید میوه و سبزیجات از آنها استفاده کنند. کیسه‌های توری از 90 درصد مواد بازیافتی ساخته شده‌اند که به کاهش پلاستیک‌های یک بار مصرف کمک می‌کنند.

کیسه‌های خرید زباله دریایی با قیمت بیست و پنج سنت، برای خرید در همه ایالت‌ها به جز استرالیای غربی موجود است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z3bk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.