آموزش و پرورش درخواست قطع اینترنت در روز آزمون نهایی را مطرح کرد / وزارت ارتباطات: اینترنت برای یک دقیقه هم برای هیچ آزمونی قطع نمی‌شود + به‌روزرسانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرد که به دنبال قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی به مدت ۳۵ دقیقه در ۱۰ تا ۱۱ روز برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم هستند.

او از رایزنی در این زمینه با وزارت ارتباطات خبر داده تا در این تاریخ اینترنت بین‌الملل قطع شود. این اولین‌بار نیست که مسئولان آموزشی کشور برای برگزاری آزمون‌ها در کشور درخواست قطع اینترنت را مطرح می‌کنند. بهمن‌ماه سال گذشته نیز همزمان با برگزاری آزمون کنکور سراسری اینترنت همراه به صورت کامل قطع شد.

در واکنش به درخواست محسن زارعی، روابط عمومی وزارت ارتباطات لحظاتی پیش در شبکه ویراستی اعلام کرده که اینترنت در زمان برگزاری هیچ آزمونی قطع نمی‌شود.

این ادعای وزارت ارتباطات در مورد قطع نشدن اینترنت در زمان آزمون‌ها در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته نیز وزارت ارتباطات وعده داد که اینترنت در زمان کنکور قطع نخواهد شد. با این حال داده‌های نت‌بلاکس در آن زمان نشان داد که اینترنت همراه در روز برگزاری آزمون سراسری کنکور به‌صورت کامل قطع شده بود.

اخیراً کلادفلر گزارشی از اختلال و قطعی اینترنت در کشورهای مختلف منتشر کرده که براساس آن بزرگ‌ترین قطعی سال ۲۰۲۳ مربوط به ایران و به خاطر محدودیت‌های گسترده ژانویه است که برای جلوگیری از تقلب در کنکور سراسری اعمال شده است.

قطعی اینترنت همراه برای نزدیک به شش ساعت در دو روز آخر هفته بهمن‌ماه به بهانه برقراری امنیت کنکور، برخی شرکت‌های آنلاین ازجمله دیجی‌کالا، اسنپ، تپسی، شرکت‌های فعال در حوزه بیمه آنلاین و همچنین شرکت‌های پرداختی را با مشکل مواجه کرد و آنها خبر از کاهش بین ۳۰ تا ۵۰درصدی در زمینه ثبت سفارش و فروش خود در این دو روز را دادند.

به‌روزرسانی:

با بالاگرفتن اعتراض‌ها به این خبر دقایقی پیش «رضا مرادصحرایی»، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با «میزان» در رابطه با پخش خبر قطعی اینترنت در ایام امتحانات نهایی گفت: «قطع اینترنت ۱۰ تا ۱۱ روز زمان آزمون نهایی مدارس تکذیب می‌شود.» او اعلام کرد این گزینه بررسی شده، اما تصمیمی درباره آن گرفته نشده است و چنین برنامه‌ای در دستور کار دولت وجود ندارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wjsw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.