کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده استارتاپ‌ها در سکوی پرتاپ / دومین دورهمی سالانه اکوسیستم کارآفرینی جنوب برگزار شد

دومین دورهمی سالانه اکوسیستم کارآفرینی جنوب ۱۱ اسفندماه با حضور کارآفرینان و بنیان‌گذاران کسب‌و‌کارهای نوآورانه و علاقه‌مندان این حوزه در هرمزگان توسط شرکت خانه نارنجی و با همکاری پارک علم و فناوری هرمزگان با حضور بیش از ۲۵۰ نفر برگزار شد.

«سکوی پرتاب» رویدادی است که هر سال در آستانه‌ سال نو برگزار می‌شود‌. امسال سکوی پرتاب با حضور امیر ناظمی، پژوهشگر و فعال حوزه نوآوری؛ رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران و بنیان‌گذار راه‌کار و رضا جمیلی، سردبیر کارنگ در پلاتو دریای بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری هرمزگان، رسول اعتمادی‌پور در خصوص اهمیت برگزاری این‌چنین رویدادهای کارآفرینی در این استان و جنوب کشور صحبت کرد. در ادامه هم بنیان‌گذار خانه نارنجی، حسین حاجی‌زاده با معرفی فعالیت‌های خانه نارنجی به‌عنوان اولین استارتاپ استودیو در هرمزگان از صاحبان ایده و کسب‌وکار درخواست کرد در کنار یکدیگر به رشد و توسعه فضای نوآوری در جنوب کشور از جمله هرمزگان کمک کنند.

در ادامه رضا جمیلی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ و ماهنامه رمزارز به‌عنوان اولین سخنران این برنامه با برشمردن مؤلفه‌های اکوسیستم‌های نوآور این پرسش را مطرح کرد که با شرایط فعلی کشور، کدام‌یک از این عناصر در دسترس و خلأهای اصلی چه چیزهایی هستند. جمیلی تأکید کرد: «برای رسیدن به اکوسیستم استارتاپی جنوب مسیر طولانی در پیش داریم. اما اگر مشکلات این مسیر را بشناسیم، می‌توانیم راه حل مناسب آنها را پیدا کنیم. هیچ‌وقت فراموش نکنید رسیدن به اکوسیستم استارتاپی کاری دشوار است، اما غیرممکن نیست.»

در ادامه رویداد سکوی پرتاپ، امیر ناظمی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ارائه‌ای با تأکید بر نقش آینده‌نگری در اکوسیستم‌های نوآور، توجه به سناریوهای مختلف بر اساس چنین مفهومی را یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مدل‌های نوآوری برشمرد. ناظمی در این خصوص گفت: «اگر برنامه ۲۰ ساله‌ای دارید، به چهار تا پنج سال تقسیمش کنید و هر پنج سال یک برنامه‌ریزی جدید داشته و در نظر داشته باشید به‌طور نسبی همیشه فردی برنده است که تمامی موقعیت‌های آینده را پیش‌بینی کند.»

رضا قربانی، بنیان‌گذار راه‌کار و عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هم به‌عنوان سومین سخنران رویداد سکوی پرتاب در ارائه‌ای با عنوان قانون بی‌قانونی، به چند نمونه از قوانین متفاوتی که در برخی کسب‌و‌کارهای بزرگ دنیا ازجمله نتفلیکس برای رشد و توسعه خود در پیش گرفتند، اشاره کرد و گفت: «از یک انسان بد به یک انسان خوب تبدیل شدن کار دشواری نیست، اما برای تبدیل شدن به یک انسان عالی راه سختی را در پیش دارید.» قربانی 10 فرمان مدیرعامل نتفلیکس را که به رشد این شرکت کمک کرده، برشمرد و از حاضران خواست در کسب‌وکارهای خود به آنها توجه داشته باشند.

در پایان این رویداد مصطفی ذاکری، بنیان‌گذار استودیو زرون هم تأکید کرد اگر هدفی دارید که برای آن تلاش می‌کنید، باید بدانید همواره مشکلات وجود داشته و این شما هستید که باید بمانید و برای رسیدن توقف نکنید! در بخشی از این رویداد حاضران ضمن شبکه‌سازی تلاش کردند از ظرفیت‌های کسب‌وکاری و حرفه‌ای یکدیگر برای رفع چالش‌ها یا پاسخ به پرسش‌های خود استفاده کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8dsl
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.