رسانه اقتصاد نوآوری ایران

یک بازار ۵۸ میلیارد دلاری / اندازه و آینده بازار ارتوپدی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پیش‌بینی می‌شود اندازه بازار تجهیزات ارتوپدی در آمریکا به ۵۸ میلیارد دلار برسد. بر اساس گزارش‌های ویژن ریسرچ، انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی تجهیزات ارتوپدی تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۵۷.۷ میلیارد دلار از ارزش ۴۶.۱ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰ برسد.

تجهیزات ارتوپدی بیشتر برای تثبیت وضعیت بدن یا درمان ناهنجاری‌ها و بازگرداندن عملکرد طبیعی اسکلتی با جایگزینی یا تقویت قسمت آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، این نوآوری‌ها با تکنیک‌های تشخیصی مدرن همراه شده و نیاز به روش‌های جراحی پیچیده در ارتوپدی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

علاوه بر این، طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۷، شیوع بیماری‌های اسکلتی عضلانی با افزایش سن بیشتر شده است. همچنین الگو و شیوع مشکلات ارتوپدی در مناطق مختلف، به دلیل تفاوت در عوامل محیطی، نژادی و جغرافیایی متفاوت است. به‌عنوان مثال، طبق داده‌های منتشر‌شده توسط WHO، در سال ۲۰۱۷ وضعیت اسکلتی عضلانی در شرق مدیترانه و منطقه آفریقا بیش از حد بحرانی بود.

عوامل عمده‌ای مانند افزایش شیوع آسیب‌های ارتوپدی یا بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت، پوکی استخوان، شکستگی‌های ضربه‌ای و آرتریت روماتوئید به‌عنوان محرک‌های این بازار در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، افزایش سریع جمعیت سالخورده در سراسر جهان از جمله عواملی است که بازار را هدایت می‌کند.

با این حال، هزینه‌های بالای مربوط به روش‌های درمان ایمپلنت‌های ارتوپدی و سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت‌ها مانع رشد بازار تجهیزات ارتوپدی می‌شود. برعکس، اقتصادهای نوظهور فرصت‌های سودآوری را برای رشد بازار تجهیزات ارتوپدی در آینده نزدیک ارائه می‌دهند. بخش تجهیزات ارتوپدی زانو بیشترین سهم بازار را با بیش از ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lkgf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.