کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اتهام انحصارطلبی اسنپ در کیش رد شد / رأی شورای رقابت به نفع اسنپ

شورای رقابت ادعای مطرح‌شده مبنی بر ایجاد انحصار در بازار تاکسی‌های اینترنتی در منطقه آزاد کیش را رد کرد. در پی شکایت تپسی از اسنپ و سازمان منطقه آزاد کیش به شورای رقابت، در رأی تجدید نظر این شورا به صراحت تأیید شد که تفاهم‌نامه بین شرکت اسنپ و سازمان منطقه آزاد کیش منجر به صدور مجوز فعالیت انحصاری برای اسنپ نشده و از ابتدا تاکنون هر دو شرکت تاکسی اینترنتی در منطقه فعالیت دارند. شورای رقابت در رأی تجدید نظر شکایت مطرح‌شده را مردود دانست و اعلام کرد که تصمیم صادرشده قطعی است.


ماجرای انحصارطلبی اسنپ در کیش چه بود؟


پیش از این شورای رقابت، منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار برای فعالیت اسنپ در کیش متهم کرده و رفتار اسنپ را نیز ضدرقابتی خوانده بود.

در جلسه 599 شورای رقابت که به بررسی شکایت تپسی از اسنپ و سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص داشت رفتار اسنپ و منطقه آزاد کیش بررسی شد. در شکایت تپسی علیه اسنپ آمده بود که طی توافقات به‌عمل‌آمده بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ، مجوز فعالیت انحصاری در جزیره کیش به اسنپ اعطا شده و از ورود سایر رقبا جلوگیری به عمل آمده است.

همچنین به گفته تپسی، هیچ توجهی به درخواست‌های آنها مبنی بر فعالیت در جزیره کیش صورت نگرفته است. این در حالی است که شورای رقابت اکنون اعلام می‌کند هر دو تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی از ابتدا در کیش مشغول به فعالیت بوده‌اند.

لازم به ذکر است در ابلاغیه اخیر شورای رقابت آمده، با توجه به اظهارات دو طرف پرونده در جلسه مورخ 1402/08/08 در هیئت تجدید‌نظر اعلام شده که هیچ توافقی مبنی بر فعالیت انحصاری بین منطقه آزاد کیش و اسنپ انجام نشده است.


اسنپ: از حواشی بازدارنده دور بوده‌ایم


اسنپ پیش از این در واکنش به شکایاتی دیگر اعلام کرده بود که در طول ۹ سال فعالیتش بر پایبندی به قوانین و هموار کردن موانع پیش رو برای تمام تاکسی‌های اینترنتی متمرکز بوده و از حواشی بازدارنده دوری کرده است. این تاکسی اینترنتی پیشرفت بازار را در گرو تصمیمات و رفتارهای رقابتی سالم می‌داند تا به این ترتیب فرصت رشد در اختیار تمام بازیگران فعال این حوزه قرار گیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g2g2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.