کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌وچهارم منتشر شد

کارنگ صدوبیست‌وچهارم با عکس جلدی از حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران منتشر شده که از فعالیت‌های سه‌ساله اخیر این نهاد صنفی می‌گوید.

اسلامی در مورد موانعی که در دوره ششم با آنها مقابله شد توضیح می‌دهد: «موانعی که برداشته شده یا حداقل با آنها مبارزه کرده‌ایم، به‌قدری زیاد هستند که شاید بتوان گفت از زمان شروع این دوره، هر هفته و هر ماه برای ما خاطره‌انگیز بوده است. در شروع دوره بحث صیانت مطرح شد و هیچ‌وقت به تصویب مجلس نرسید.»

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران می‌گوید: «عملکرد دوره ششم زمانی تأیید می‌شود که استقبال این دوره و حضور در این دوره انتخابات بیشتر از قبل باشد. در رأی گیرندگان این اتفاق افتاده است و امیدواریم در رأی‌دهندگان هم این اتفاق بیفتد.»

در این شماره به موضوع بلک‌فرایدی، آمارهای فروش در این مقطع زمانی و علل ترویج این فرهنگ در ایران پرداخته‌ایم. در این مورد با جلال سمیعی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر محتوا و آموزش سلریار و مهدی مقیمیان، بنیان‌گذار پلتفرم مینی‌کالا گفت‌وگو کرده‌ایم.

سمیعی باور دارد که فرهنگ استفاده بیشتر از رسانه‌های غیررسمی و تجارت الکترونیکی، رؤیای دسترسی افراد به کالاهایی که فکر می‌کردند فقط مختص خارجی‌هاست را محقق کرده است. از طرفی در بلک‌فرایدی مردم در بررسی سایت‌های خارجی تخفیف‌های واقعی و جدی‌تری از داخل ایران را تجربه می‌کنند.

بنیان‌گذار مینی‌کالا درباره چگونگی استفاده کسب‌وکارها از بلک‌فرایدی توضیح می‌دهد: «یکی از تکنیک‌های مفید برای بالابردن فروش و جذب مشتری، برگزاری رویدادهای مختلف و قرار گرفتن کسب‌وکار در کانون توجه کاربران است که بلک‌‍‌فرایدی این قابلیت را دارد.»

در صفحه کسب‌وکار این شماره هم به سراغ سید محمد فتحی‌لو، هم‌بنیان‌گذار الوفود رفتیم. فتحی‌لو در مورد بازار سفارش آنلاین غذا می‌گوید: «با توجه به رشد سریع بازار سفارش آنلاین غذا، رقابت به چالش کشیده می‌شود. قطعاً شرکت‌های بزرگ‌تر هم از توفان رقابت در امان نخواهند بود. تفاوت در خدمات، قیمت و استراتژی‌های بازاریابی، شرایط رقابت‌پذیری را چالشی‌تر می‌کنند.»

رویداد ۹ ژانویه هر سال توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار می‌شود. نوزدهم و بیستم دی‌ماه امسال نیز این رویداد برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد. در این شماره به بهانه این رویداد به سراغ دلارام عسگری، کارشناس اقتصاد هنر و یکی از فعالان حوزه رمزارز و بلاکچین و سعید احمدی‌پویا، مدیرعامل ققنوس رفتیم.

عسگری عنوان می‌کند: «در حال حاضر مسئله‌ای که زیاد شده بحث کلاهبرداری است. در همین راستا به هنرمندان پیام‌های زیادی با آیدی‌های خارجی داده می‌شود که من یک کالکتور هستم و بیایید اثر خود را ان‌اف‌تی کنید و به روش‌هایی از هنرمندان کلاهبرداری می‌کنند.»

مدیرعامل بنیاد ققنوس نیز معتقد است که بازار هنر در کنار جذابیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، با ریسک‌هایی از قبیل پول‌شویی نیز روبه‌روست که استفاده از بلاکچین می‌تواند آن را صفر کند.

متن کامل تمام این گزارش‌ها و گفت‌وگوها را می‌توانید در کارنگ صدوبیست‌وچهارم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fv3l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.