کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اختلال مجدد اینترنت این بار روی ترافیک داخلی / مدیریت شبکه دلیل این اختلال است

دلیل اختلال این بار در ترافیک اینترنت داخلی، مدیریت شبکه در ساعت کم‌ترافیک اعلام شد. روابط عمومی شرکت ارتباطت زیرساخت در گفت‌وگو با «کارنگ» اعلام می‌کند که شبکه در حال‌ حاضر به شرایط عادی برگشته، اما دلیل اختلال در ترافیک اینترنت داخلی مربوط به عملیات نگهداری شبکه در ساعت کم‌ترافیک بوده است. 

از ساعت ۱۴:۲۳ امروز (۶ بهمن)  دسترسی به برخی سایت‌های داخلی غیرممکن شد. طبق بررسی‌های کارنگ و همچنین اعلام برخی مدیران شبکه همچون هفته گذشته این بار نیز مشکل از مرکز تبادل داده تهران (IXP) بوده است. اختلال در سوئیچ این مرکز مجدد باعث اختلال در تبادل ترافیک بین اپراتورها با یکدیگر شده بود.

ابتدا در تماس کارنگ با روابط‌ عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام شد که آنها در حال بررسی موضوع هستند. هفته گذشته بعد از برطرف شدن این اختلال‌ها شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل آن را توسعه شبکه عنوان کرده بود. حالا هم دلیل اختلال در ترافیک داخلی مدیریت شبکه اعلام می‌شود.

نکته جالب اما این است که  سایت مرکز تبادل داده تهران نیز که وضعیت ترافیک داخلی را نشان می‌داد، از ابتدای هفته گذشته از دسترس خارج شده است. هنوز دلیل از دسترس خارج شدن این سایت که منبع بسیاری از رسانه‌ها برای نشان دادن وضعیت شبکه شده بود مشخص نیست.

شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد چرایی از دسترس خارج شدن این سایت به کارنگ اعلام کرد که در حال حل مشکل این سایت هستند و امیدوارند به زودی این سایت در دسترس قرار بگیرد.

روز گذشته نیز اینترنت به مدت تقریباً ۱۰ دقیقه از دسترس خارج شد. شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد افت ترافیک بین‌الملل باعث این قطعی شده است.

تا این لحظه و با پیگیری کارنگ مشخص نشده دلیل اصلی قطع اینترنت روز گذشته چه بوده است. شرکت ارتباطات زیرساخت به کارنگ می‌گوید باز هم دلیل قطعی، توسعه شبکه و مشکلات فنی متعاقب آن بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o9kq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.