کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شکاف انتظارات میان نیروی کار و کارفرما

اختلاف بین افراد جویای کار و کارفرمایان همچنان ادامه دارد.

کیت وولف، استخدام‌کننده‌ای در هیوستون سعی می‌کند با مشتریان دیپلماتیک رفتار کند، اما اخیراً با بسیاری از آنها مکالماتی سخت داشته است. از نظر وولف، مشکل گسست عمیقی است بین آنچه مدیران استخدام از نامزدهای شغلی انتظار دارند و آنچه نامزدها می‌خواهند.

وولف، مدیرعامل شرکت استخدامی «موری ریسورس» می‌گوید: «کارفرمایان اخبار را تماشا می‌کنند، داستان‌هایی در مورد اخراج و رکود احتمالی می‌بینند و فکر می‌کنند مردم باید برای شغل التماس کنند و مایل به حضور در دفتر کار باشند.» اما واقعیت اینچنین نیست.

او می‌گوید: «بیشتر مردم خواهان کار از راه دور یا کار ترکیبی هستند. آنها می‌خواهند کنترل روز خود را در اختیار داشته باشند. آنها نمی‌خواهند رفت‌و‌آمد کنند و مایل‌اند که بتوانند خانواده خود را ببینند.»


گزینه‌های بهتر همچنان روی میز است


با گذشت تقریباً سه سال از همه‌گیری که راه‌های جدیدی برای اشتغال ایجاد و تمایل افراد را برای برنامه‌های از راه دور و انعطاف‌پذیر تقویت کرده، بسیاری از کارفرمایان همچنان بر بازگرداندن کارمندان به دفتر کار متمرکز هستند. اینکه کارمندانی از قبل برای آنها کار می‌کردند و باید از قوانین آنها پیروی کنند یا خطر اخراج وجود دارد، یک موضوع است و این مسئله که استخدام‌کنندگان تلاش می‌کنند کارمندان احتمالی را متقاعد کنند تا به استخدام آنها دربیایند، موضوعی کاملاً متفاوت است.

وولف می‌گوید: «وقتی ما یک فهرست شغلی دریافت می‌کنیم، به کارفرمایان می‌گوییم اگر این یک نقش از راه دور نیست، از فهرست ۷۵ درصد از نامزدهای احتمالی حذف می‌شود. همیشه بهترین نامزدها گزینه‌های دیگری نیز دارند.»

در حال حاضر، حداقل آن نامزدها اهرم فشار دارند. داده‌های اخیر وزارت کار ایالات متحده نشان می‌دهد که در ماه نوامبر حدود ۱۰.۵ میلیون فرصت شغلی در دسترس بوده است. این عدد از شش میلیون آمریکایی بیکار به دنبال کار بیشتر است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در ماه نوامبر تعداد بیشتری از کارمندان نسبت به یک ماه قبل، کار خود را ترک کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به آینده شغلی خود اطمینان دارند.


هفته کاری پنج‌روزه جذاب نیست


ممکن است با ضعیف‌شدن اقتصاد و ترس از رکود، نیروی کار موقعیت خود را در حال تضعیف بداند. از آنجا که شرکت‌های بیشتری شروع به اخراج کرده و استخدام را متوقف می‌کنند، ممکن است قدرت انتخاب دیگر در دستان کاندیداها نباشد.

بسیاری از استخدام‌کنندگان به‌صورت مشروط دستمزد می‌گیرند، به این معنی که آنها فقط زمانی پول درمی‌آورند که کاندیدای مورد نظرشان استخدام شود. در نتیجه آنها در مورد هدر‌دادن زمان برای پر‌کردن مشاغلی که الزامات صریح آنها برای تعداد کمی از کاندیداها جذاب است، محتاطانه عمل می‌کنند.

کلی هریوناک، یک استخدام‌کننده در حوزه بازاریابی دیجیتال و فناوری در منطقه واشنگتن دی‌سی و بالتیمور، می‌گوید: «پنج روز در هفته حضور در دفتر گزینه بسیار دشواری برای جذب کاندیداهای شغلی است. بعضی‌ها می‌گویند با حضور در دفتر برای دو یا سه روز در هفته مشکلی ندارند، اما آنها آزادی و قدرت انتخاب می‌خواهند.»

نظرسنجی‌های متعددی نشان داده که اکثر کارمندان اداری شرکت‌کننده، مدل ترکیبی یا دورکاری را ترجیح می‌دهند. البته عدم تطابق نیز در آنها وجود دارد. آخرین گزارش لینکدین در مورد وضعیت بازار کار، نشان‌دهنده تقاضای بسیار بیشتری برای مشاغل ترکیبی و دورکاری نسبت به حضور کامل در محل بود.

از ماه اکتبر برای هر متقاضی که به دنبال کار حضوری می‌گشت، تقریباً دو فرصت وجود داشت. از سوی دیگر، این گزارش نشان می‌دهد که برای هر فرصت دورکاری موجود در ایالات متحده در آن زمان، دو متقاضی فعال وجود داشته است. رند قایاد، اقتصاددان در لینکدین به اینسایدر گفت: «انتظار می‌رود طی چند ماه آینده، بازارهای کار سرد شود و این عدم تطابق کاهش یابد. هیچ برنده یا بازنده‌ای وجود نخواهد داشت، اما در مقطعی، ما به یک تعادل جدید خواهیم رسید.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4se1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.