ترون، آماده خدمت‌دهی به شرکت‌های متضرر

آیا ادعای سان برای کمک پنج میلیارد دلاری به صنعت کریپتو می‌تواند درست باشد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«جاستین سان»، بنیان‌گذار شبکه بلاکچین ترون، اعلام کرده که آماده است با سم بنکمن، مدیرعامل اف‌تی‌ایکس برای کمک مالی به شرکت‌هایی که در بحبوحه نوسانات بازار دچار مشکل شده‌اند، همکاری کند. در همین راستا سان در اوایل ماه جولای در توییتی نوشت: «من و پروتکل ترون آماده خدمت هستیم. ما با همه دوستیم و به همه کمک می‌کنیم.»

بر اساس گزارشی از The Block، سان گفته که می‌تواند تا پنج میلیارد دلار در این راه هزینه کند، اما نکته‌ای وجود دارد که نظر یک تحلیلگر را جلب کرده است. در واقع خود استیبل‌کوین ترون هم از این ماجرا مصون نمانده و متحمل ضرر شده و در حال حاضر سان تلاش می‌کند آن را احیا کند. این تحلیلگر با در نظر گرفتن این مسائل و منابعی که سان در اختیار دارد، ادعای او را برای کمک پنج میلیاردی زیر سؤال برده است.

«مارکوس سوتیریو»، تحلیلگر کارگزاری دارایی دیجیتال گلوبال بلاک هم در این مورد نظر خود را اعلام کرده است. او باور دارد که سان این ثروت را از ترون به دست نیاورده است، ولی می‌خواهد طوری نشان دهد که این پول حاصل موفقیت ترون بوده است. شاید اصلاً این یک تبلیغ برای ترون باشد که بگوید ترون چقدر قوی است، اما احتمالاً پای هزینه‌کردن که برسد، سان از پسش برنیاید.

در واسط ماه ژوئن، تنها چند ماه پس از عرضه، استیبل‌کوین ترون به 0.93 دلار سقوط کرد و هنوز هم ‌ارزشش به بالای یک دلار بازنگشته است. در سیزدهم همین ماه این سازمان برای بازگرداندن ارزش استیبل‌کوینش به ارزش یک دلار، دو میلیارد TRX هزینه کرد. چهار روز بعد، سه میلیارد TRX دیگر پای استیبل‌کوین ترون هزینه شد. این حرکت بخشی از استراتژی سازمان برای محدودکردن نقدینگی برای معاملهگران کوتاه‌مدت TRX و جلوگیری از سقوط بود.

بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت ترون درج شده، ذخایر این سازمان 2.3 میلیارد دلار است؛ بنابراین اگر سان ذخایر سازمان را برای نجات شرکت‌های دیگر این حوزه هزینه کند، قطعاً ثبات استیبل‌کوین ترون با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

سوتیریو در جای دیگری گفته است: «فکر نمی‌کنم استیبل‌کوین ترون به خطر بیفتد. با توجه ‌به رشد قابل ‌ملاحظه این استیبل‌کوین، اگر به خطر می‌افتاد، قطعاً پیامدهای بزرگی به بار می‌آمد، اما فکر نمی‌کنم آن‌قدر هم فاجعه‌بار باشد؛ زیرا ما همین‌الان هم سقوط لونا و UST را تجربه کرده‌ایم که روی‌هم یکصد میلیون دلار ارزش داشتند. همین مسائل هستند که اعتماد کامل به استیبل‌کوین‌های الگوریتمی را سخت می‌کنند.

سان در زمانی پیشنهاد همکاری با اف‌تی‌ایکس را ارائه داد که بنکمن همچنان در حال پول خرجکردن برای کمک به بخش‌های آسیب‌دیده صنعت کریپتو بود. اف‌تی‌ایکس با خرید بیتوو و امبد فایننشال موافقت کرده، همچنین 250 میلیون دلار به بلاکفای اعتبار و 500 میلیون دلار به وویجر وام داده است. علاوه بر این ظاهراً قصد خرید رابین‌هود را نیز دارد؛ البته بنکمن این ادعا را رد کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gtl4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.