اولین مدیرعامل زن یک شرکت دارویی

درباره اما والمزلی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«اما والمزلی»، مدیرعامل «گلاکسو اسمیت کلاین»، یکی از بزرگترین شرکتهای دارویی جهان است و در طول مسیر حرفه‌ای خود تحولات عظیمی را در کسب‌وکارها ایجاد کرده ‌است. والمزلی در ژوئن 1969 در لنکاوی انگلستان به دنیا آمد. پدر او دریاسالار و مادرش نیز از خانواده متمولی بود.

مسیر شغلی اِما از شرکت آرایشی و بهداشتی لورئال شروع شد. او ۱۷ سال در لایه‌های مختلف این شرکت کار کرد و اکثر مسئولیت‌های او در زمینه بازاریابی محصولات و رهبری تیم‌های بازاریابی بود. از سال ۲۰۰۷ به شانگهای رفت و مدیر تجارت محصول چند برند جهانی مثل لورئال و میبیلین و گارنیر شد. او در این مسئولیت‌ها بسیار درخشان ظاهر شد و حجم فروش محصولات و همچنین گسترش تیم بازاریابی را بهصورت شگفت‌انگیزی بالا برد. اِما در سال ۲۰۱۰ پیشنهاد کاری بالاتری از شرکت GSK (گلاکسو اسمیت کلاین) برای نقش مدیریت ارشد بین‌المللی دریافت کرد.

او تصمیمش را گرفت و وارد این شرکت شد. به واسطه تجربه خوبش در بخش محصولات مراقبت‌های پوست و مو، مدیر ارشد بین‌المللی بخش پوست و مو شد. حضور او و خلق اهداف روشن در بخش فروش گلاکسو اسمیت کلاین باعث شد تیم تحت مدیریت او بسیار رشد کرده و بتواند برندهای بزرگ دیگری را نیز خلق کند. پس از هفت سال، تیم تحت مدیریت اِما به قدری وسیع شد که یکچهارم درآمد شرکت فقط از بخش تحت رهبری او تأمین میشد. قابل ذکر است که این شرکت دارویی جزء ۱۰ شرکت برتر بورس انگلستان است.

در سال ۲۰۱۷ او مدیرعامل گلاکسو اسمیت کلاین شد و اولین زن دنیا بود که مدیرعامل یک شرکت دارویی به این وسعت شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zte2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.