کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ایردراپ لونا در صرافی‌های ایرانی

بعد از یک شوک شدید به دارندگان رمزارز لونا انجام شد

قیمت رمزارز لونا ۹۹ درصد افت کرد و سرمایه و ارزش دارایی سرمایه‌گذاران رمزارز لونا از دست رفت. شیب نزولی قیمت رمزارز لونا باعث شد صرافی اوکی‌اکسچنج، لونا را از پلتفرمش حذف کند. حالا صرافی‌های داخلی هم همگام با صرافی‌های بین‌المللی در هفته گذشته تلاش کردند کاربرانی که لونا داشته‌اند را مجددا از این رمزارز بهره‌مند کنند. اوکی‌اکسچنج، بیت‌پین و رمزینکس از صرافی‌های رمزارزی بودند که هفته گذشته بخشی از فعالیت خود را معطوف این ایردراپ کردند


ایردراپ لونا در اوکی‌اکسچنج


اوکی‌اکسچنج تصمیم گرفت برای جبران‌ ضررهای واردشده به کاربران و هولدرهای لونا، یک هاردفورک از رمزارز لونا (با نام LUNA 2) ارائه دهد. طبق اعلام‌های بنیاد ترا، رمزارز قدیمی لونا که پیش‌تر با نام LUNA شناخته می‌شد، به LUNC تغییر نام داده و ارز دیجیتال جدید این بنیاد، با نام LUNA به‌صورت ایردراپ به کاربران متضرر از این ارز ارائه شد.

در نتیجه پس از اعلام نهایی تیم لونا در مورد ایردراپ که سریعاً اعلام نشد و در این‌ خصوص انتقادهایی به عملکرد تیم لونا وارد است و همچنین تصمیم برترین صرافی‌های جهانی در پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از این ایردراپ و نیز ماهیت پیچیده آن و طولانی‌بودن شرایط پرداخت، اوکی‌اکسچنج اطلاع‌رسانی جهت برداشت رمزارز لونا از کیف پول‌های خود را آغاز کرد. اوکی‌اکسچنج در این‌باره گفته برای کمک به کاربران‌مان نیز، آموزش‌های لازم را ارائه کردیم تا متضرر نشده و ایردراپ رمزارز جدید بنیاد ترا را دریافت کنند.

با توجه ‌به کم‌بودن زمان، عدم شفافیت و مشخص‌نبودن شرایط ایردراپ قرار شد به کاربران اطلاعات کاملی در مورد نحوه دریافت ایردراپ به‌صورت مستقیم داده شود. در جریان این اقدامات و اطلاع‌رسانی‌ها بیش از ۹۰ درصد کاربران توانستند به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن، پیش از اسنپ‌شات اقدام به انتقال این رمزارز به کیف پول رسمی لونا کنند تا بتوانند ایردراپ را دریافت کنند.

پس از بررسی‌های دقیق‌تر و مشخص‌شدن پروسه ایردراپ توسط اوکی‌اکسچنج، با توجه‌ به شروع مجدد معاملات این رمزارز در صرافی‌های برتر و پس از دریافت موفق این ایردراپ در کیف پول اوکی‌اکسچنج، فهرست واجدان شرایط دارندگان لونا تهیه و این موجودی به کیف پول آنها واریز شده است.


ایردراپ لونا در بیت‌پین


بیت‌پین هم همزمان با اجرای ایردراپ لونا (۲.۰) در صرافی‌های برتر دنیا، توکن‌های این ایردراپ را به کیف پول کاربران واریز کرد. قیمت ارز دیجیتال لونا کلاسیک (لونا قدیم)، در هفته‌های اخیر به‌طور عجیب و غافلگیرکننده‌ای کاهش یافت. به حدی که بسیاری از دارندگان آن دچار ضررهای بزرگی شدند و دارایی‌های خود را از دست دادند.

برای جبران این اتفاق، پیشنهادنامه جدیدی از سمت خالق لونا ارائه شده و از عرضه‌ ترا ۲.۰ خبر داده بود که همزمان با اجرای آن در پلتفرم‌های برتر جهانی همچون بایننس، توکن‌های این ایردراپ هم طبق برنامه‌ اعلام‌شده توسط تیم توسعه‌دهنده به کیف پول کاربران بیت‌پین واریز شد.

کاربران بیت‌پین بر اساس برنامه‌ اعلام‌شده توسط تیم توسعه‌دهنده می‌توانند میزان واریزی را در کیف پول‌های خود ببینید و ارزهای دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) و لونای جدید (LUNA) را به‌صورت آنی در بیت‌پین معامله کنند. در همین راستا نیز امیرحسین مردانی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بیت‌پین گفت: «ایردراپ لونا باید به تمام کاربران ایرانی واجد شرایط داده شود.

زمانی که شما به‌عنوان یک صرافی معتبر، ادعای حمایت از دارایی‌های کاربران دارید، در صورتی که خالی‌فروشی نکرده باشید و واقعاً رمزارزهای لونا در کیف پول‌های پلتفرم وجود داشته باشد، باید گفت که صرافی خود ایردراپ‌ها را دریافت کرده است؛ بنابراین، این ایردراپ باید بر اساس فرمول اعلام‌شده توسط تیم توسعه‌دهنده، به کیف پول کاربران واریز شود.»

مردانی در ادامه افزود: «با توجه به اعلام تیم توسعه‌دهنده ترا، ایردراپ در هر دو قسمت باید واریز شود؛ قسمت اول برای کاربران و هولدرهایی که بعد از ۲۶ می (۵ خرداد) رمزارز لونا در کیف پول خود داشته‌اند و قسمت دوم برای کاربرانی که قبل از ۷ می (۱۷ اردیبهشت) به‌طور مجموع صاحب کمتر از یک میلیون دلار لونا بوده‌اند.

این لوناها به‌صورت قسطی و در دو مرحله که قسط اول آن با پیش‌پرداخت ۳۰ درصد از امروز و همزمان با انجام ایردراپ در پلتفرم‌های برتر جهان واریز شده و ۷۰ درصد طی دو سال به حساب کیف پول کاربران بیت‌پین واریز می‌شود.»

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بیت‌پین گفت: «تمام صرافی‌های برتر و مطرح دنیا نیز با فرمول اعلام‌شده، ایردراپ را به کاربران داده و بیت‌پین نیز به‌طور کامل این قاعده را اجرا کرده است. بیت‌پین هم مهم‌ترین بخش ایردراپ، یعنی ایردراپ‌های قسمت اول (Pre Attack) و قسمت دوم (Post Attack) را به‌طور کلی و با محاسبه دقیق، به حساب کاربران واریز کرده و بر اساس آنچه گفتیم، هماهنگ با پلتفرم‌های بزرگ دنیا نیز مابقی ایردراپ را به کیف پول کاربران طی دو سال، واریز خواهیم کرد.»

رمزینکس هم از ایردراپ شبکه ترا ۲ پشتیبانی کرد و کوین‌های ایردراپ‌شده را به کاربرانش اختصاص داد. تخصیص این ارز بر اساس موجودی لونا در شبکه قدیمی آن در کیف پول کاربران رمزینکس در ساعت ۰۰:۰۰ روز ۶ خرداد انجام گرفت.

این صرافی اعلام کرد پس از شوک بزرگی که به واسطه ریزش بیش از ۹۹ درصدی لونا طی یک‌ ماه گذشته به بازار رمزارزها وارد شد، ترافورم لبز (TerraForm Labs) به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده شبکه ترا تصمیم به طرح احیای اکوسیستم ترا و ایجاد شبکه جدیدی به نام ترا ۲ گرفت تا بخشی از ضرر واردشده به دارندگان لونا را جبران کند.

در پی این اتفاق شبکه قدیمی ترا به «ترا کلاسیک» تغییر نام داد و نام لونا نیز به لونا کلاسیک تغییر کرد. همچنین اعلام شد کوین لونا به‌عنوان کوین اصلی شبکه ترا ۲ از طریق ایردراپ به کاربران تخصیص داده خواهد شد.

سرانجام این ایردراپ در تاریخ ۲۸ می انجام شد و بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی از آن پشتیبانی کردند و رمزینکس هم در اقدامی طبق فرایندهای جهانی و منطق محاسباتی لونا ایردراپ اقدام به تخصیص لونا ۲ به کاربران خود کرد.

توزیع لونا ۲ در رمزینکس بر اساس اسنپ‌شات گرفته‌شده در تاریخ ۶ خرداد انجام شده و برای دریافت آن هیچ اقدام دیگری از سوی کاربران نیاز نبوده است. همچنین کاربران در صورت داشتن هرگونه پرسش می‌توانند با پشتیبانی رمزینکس در ارتباط باشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fko0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.