کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران / انتخابات هفتمین دوره هیئت‌مدیره نصر تهران آغاز شد

انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز ۲۸ آذرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز در محل مجتمع شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه خواهد یافت.

فرایند انتخابات بعد از تشکیل مجمع عمومی نوبت دوم و انتخاب هیئت‌رئیسه با رأی اعضای سازمان آغاز شد. براساس ٰرأی اعضا، مسعود مرتضوی به‌عنوان رئیس مجمع عمومی انتخاب شد. مسعود معزی‌نیا، افشین نیکان و هدا حمزه‌لو نیز به‌عنوان دیگر اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب شدند. در ادامه حمید توسلی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره هفتم سازمان درباره‌ برگزاری انتخابات و فعالیت‌های هیئت‌ نظارت صحبت کرد.


گزارش هیئت‌ نظارت درباره برگزاری انتخابات


در گزارش هیئت نظارت بیان شد: «هیئت نظارت بر انتخابات فعالیت خود را از مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز کرده و ۹ جلسه تشکیل داده است.»

حمید توسلی در ادامه اعضای هیئت نظارت را معرفی کرد. رضا کرمی از شورای مرکزی، مهرداد ذوالفقاریان و پورنقشبند به‌عنوان نماینده کاندیداها، شهرام زند و شهراد یوسفی‌زاده از هیئت‌مدیره و مشایخی از حراست نصر در لیست اسامی معرفی‌شدگان اعضای هیئت نظارت حضور داشتند.

توسلی در ادامه خاطرنشان کرد که هیئت‌ نظارت در جلسه هفتادویکم هیئت‌مدیره دوره ششم مشخص شده و نخستین جلسه آن نیز در هفتم مهرماه برگزار شده است. عضو شورای مرکزی در پنجم آذرماه به این هیئت اضافه شده و دو نفر از کاندیداهای نمایندگان از هفتم آذرماه وارد هیئت نظارت شده‌اند.

او در ادامه گفت: «هیئت‌ نظارت هیئت قانون‌گذار نیست. در مواجهه با برخی مسائل مجبور شدیم به کتاب آبی مراجعه کنیم. این کتاب در سال 1383 و با شرایط آن زمان تدوین شده است؛ ما نیز برای اینکه بتوانیم به تصمیم نهایی برسیم به این کتاب و دستورالعمل انتخابات مراجعه کردیم. نکته‌ای که ما در این میان در نظر گرفتیم این بود که بتوانیم به جای درمان، پیشگیری کنیم. به عبارتی دیگر بتوانیم کاندیداهایی را برای انتخاب و رأی‌دهندگانی را برای این دوره مشخص کنیم که هر دو گروه به سلامت از این دوره گذر کنند و در نهایت هیئت‌مدیره را تشکیل دهند.»

توسلی در ادامه موارد چالش‌برانگیزی که هیئت نظارت با آنها برخورد کرده را بیان کرد: «برخی از کارها ازجمله بررسی مدارک کاندیداها و بررسی مدارک رأی‌دهندگان به صورت روتین انجام شد. در شاخه فروشگاه‌ها و شرکت‌ها و اشخاص حقیقی با موارد متعددی روبه‌رو شدیم و برای آنها اطلاعیه صادر کردیم.»

او در ادامه به جلوگیری از برخی اشتباهات مصطلح که در شاخه شرکت‌ها و فروشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، اشاره و تأکید کرد که با بررسی‌های هیئت نظارت این اشتباهات برطرف شده‌اند.

در ادامه اما اعضا به شرح انتقادات و نقطه‌نظرات خود از هیئت نظارت پرداختند. آیدین عدالت، رئیس رسته سخت‌افزار بیان داشت که مستنداتی وجود دارد که دلیل بر نبود وحدت رویه عضویت افراد است و این مدارک بعد از انتخابات مشاوران می‌تواند منجر به ابطال انتخابات شود.


گزارش دبیر دوره ششم در مجمع انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران


علیرضا کشاورز، دبیر کنونی نصر تهران با عدالت مخالفت کرد و گفت که پیش‌داوری او درست نیست و وظیفه اخیر به‌عهده هیئت نظارت است. به گفته او ممکن است خطایی رخ داده باشد، اما خطایی نیست که منجر به ابطال انتخابات شود.

بعد از انجام مذاکرات گزارش عملکرد دبیرخانه، خزانه و بازرس سازمان نصر تهران ارائه شد. این گزارش در خصوص عملکرد مالی نصر تهران بود و علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران؛ فرهاد کرم‌زاده، خزانه‌دار سازمان و سعید امامی، بازرس سازمان نصر تهران گزارش‌های خود را ارائه کردند.

در ابتدا کشاورز درباره‌ فعالیت‌های مختلف بخش‌های سازمان گزارشی ارائه کرد. تعداد جلسات برگزارشده هیئت‌رئیسه سازمان، رسته‌ها، کمیسیون‌ها، شورای انتظامی و مرکز داوری از بخش‌های این گزارش بود.

او همچنین با ارائه‌ گزارشی درباره‌ فعالیت‌های دبیرخانه‌ سازمان، اقدامات این بخش را تشریح کرد و در پایان به دستاوردهای سازمان در سال گذشته پرداخت که برگزاری نمایشگاه الکامپ ازجمله‌ این دستاوردهاست.


صورت‌های مالی به تأیید بازرس و حسابرس رسیده است


در ادامه فرهاد کرم‌زاده، خزانه‌دار دور ششم، گزارش عملکرد مالی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سال گذشته را ارائه کرد. دستور کار خزانه، درآمدها و هزینه‌ها و نمودار تحقق بودجه جزو بخش‌های این گزارش بودند که خزانه‌دار هر کدام را به اختصار توضیح داد.

او اظهار داشت: «در خصوص سه شاخص کلیدی عملکرد، در مجموعه مالی تمرکز بسیار کردیم. انضباط مالی، تمرکز بر بودجه عملیاتی و مدیریت هزینه‌ها و در نهایت کاهش وابستگی هزینه‌ها به درآمد. درآمد سازمان نظام صنفی از طریق حق عضویت اعضاست و معمولاً تمام این حق عضویت، برای هزینه‌های جاری سازمان صرف می‌شود.»

کرم‌زاده در ادامه گفت: «سه وعده در مجمع قبلی داده شده بود. یکی دیگر از تمرکزهای ما در حوزه منابع درآمدی، مرکز داوری، حمایت مالی و آموزش و انتشارات بود و قصد داشتیم این سه مورد را توسعه بدهیم. توانستیم در مرکز داوری به سقف 584 میلیون تومان درآمد برسیم. در حوزه حامیان مالی، یک میلیارد و 330 میلیون تومان درآمد کسب شده است، اما در حوزه‌های آموزش و انتشارات و پژوهش متأسفانه درآمدی کسب نشده است.»

او در خصوص کاهش وابستگی هزینه‌ها به درآمد آمارهایی ارائه داد و گفت: «هنگامی که در سال گذشته وارد هیئت‌مدیره شدیم 95 درصد درآمد برای امور جاری صرف می‌شد. در سال دوم این عدد به 79 درصد رسید. هدف ما برای سال آخر رسیدن به عدد 68 درصد بود و قصد داشتیم حدود 30 درصد کاهش داشته باشیم اما در نهایت به عدد 77 درصد رسیدیم؛ دلیل این موضوع نیز برگزاری دو رویدادی بود که ما ترجیح می‌دادیم حامیان مالی بیشتری داشته باشیم که متأسفانه امکان‌پذیر نشد.»

سعید امامی، بازرس سازمان نصر تهران، ضمن اشاره به این موضوع که گزارش خود را طبق عرف گزارش‌های بازرسی در سه قسمت مالی، قانونی و عملیاتی تهیه کرده، بیان کرد: «بیشتر مواردی که ذکر خواهند شد یا نواقص جدید هستند یا مواردی هستند که در ادوار گذشته به آنها پرداخته نشده و به هیئت‌مدیره دوره ششم به ارث رسیده است.»

او در ادامه قرائت گزارش خود بیان کرد: «با توجه به اختیاراتی که مجمع عمومی قبلی به هیئت‌مدیره واگذار کرده بود، سند بودجه با درصدی افزایش نسبت به بودجه سال قبل تهیه شده و در خود هیئت‌مدیره مصوب شده و کلیت آن نیز رعایت شده است و از این منظر هیچ‌گونه نقدی بر آن وارد نیست.»

امامی در ادامه تأکید کرد که برای ایجاد نظم در کارها باید وظایف هیئت‌مدیره به آنها تکلیف شود؛ در غیر این صورت هیئت‌مدیره تبدیل به گروهی آتش به اختیار خواهد شد.

امامی افزود: «در مستندات بودجه مصوب سال‌ها و ادوار قبل همه سرفصل‌های هزینه بودجه از جنس فعالیت‌های ستادی بوده و هیچ بودجه مصوبی برای مأموریت‌های اصلی سازمان دیده نشده بود.»

او در ادامه خاطرنشان کرد که تمام فعالیت‌هایی که از جنس مأموریت‌های سازمان انجام شده، توسط خود اعضای هیئت‌مدیره و به صورت داوطلبانه انجام شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای سازمان نداشته است.

امامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: «تمام معاملات انجام‌شده در دوره ششم با توجه به یک آیین‌نامه مصوب این دوره صورت پذیرفته که با توجه‌ به عرفی بودن هیئت‌رئیسه و قانونی نبودن آن برای انجام معاملات بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان، از واژه کمیسیون منتخب سه‌نفره استفاده شده است.»

لازم به ذکر است تمام صورت‌های مالی ارائه‌شده از سوی هیئت‌مدیره توسط بازرس و حسابرس به تأیید رسیده‌اند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7i3l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.