کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بسته‌شدن پرونده‌های شکایت ساترا / قرار منع تعقیب برای فیلیمو و فیلم‌نت صادر شد

در پی شکایت ساترا از فیلیمو و فیلم‌نت، از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه قرار منع تعقیب این دو پلتفرم صادر شده و پرونده شکایت این نهاد از دو پلتفرم مربوطه مختومه شده است.

تقریباً یک ماه از ارسال نامه ساترا به ریاست‌جمهوری برای درخواست فیلترینگ پلتفرم فیلیمو به‌منظور زیر پا گذاشتن قانون می‌گذرد.

ارسال این نامه به این موضوع برمی‌گردد که اخباری مبنی بر توقف فعالیت پلتفرم فیلیمو در آن زمان منتشر شد و ساترا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طبق قانون کلیه پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصویر فراگیر،  موظف‌اند قبل از تولید و انتشار مجموعه‌های نمایش خانگی اقدام به اخذ مجوز از ساترا به‌عنوان نهاد قانونی تنظیم‌گر صدا و تصویر در فضای مجازی کنند.»

همچنین این نهاد تأکید کرده بود که پلتفرم فیلیمو بدون اخذ مجوز قانونی تولید سریال «سقوط» اقدام به تولید این مجموعه و بدون اخذ مجوز انتشار، اقدام به انتشار آن کرده است.

در این زمینه، اخبار جدید حاکی از آن است که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه قرار منع تعقیب فیلیمو صادر شده و در هفته قبل به مدیر این مجموعه ابلاغ شده است.

علاوه بر فیلیمو، پیش‌ازاین ساترا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درخواست معلق شدن نماد اعتماد پلتفرم فیلم‌نت و مسدودشدن درگاه بانکی این شرکت برای چند ساعت را کرده بود که پیگیری‌ها حاکی از آن است که پرونده این پلتفرم نیز با صدور قرار منع تعقیب مواجه شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ybd1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.