کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اپلیکیشن «دیوار» به دلیل تحریم از گوگل‌پلی حذف شد

«دیوار» اعلام کرده که گوگل اپلیکیشن این شرکت را به دلیل تحریم‌های آمریکا از فروشگاه گوگل‌پلی حذف کرده است. طبق اطلاعیه‌ای که دیوار روی وبلاگ خود منتشر کرده، اپلیکیشن دیوار از شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا از گوگل‌پلی (فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل) حذف شده است. 

دیوار اعلام کرده در ایمیلی که گوگل برای این شرکت ارسال کرده، اعلام شده که این اقدام با استناد به ماده ۱۶.۵ «توافقنامه توسعه‌دهندگان» صورت گرفته که به تحریم‌های وضع‌شده از سوی دولت آمریکا اشاره دارد.

دیوار نسبت به این اقدام گوگل‌پلی ابراز نگرانی کرده و گفته است که حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزارها با سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران‌ شود. 

دیوار در پایان تأکید کرده که از همه ابزارهای قانونی برای حل این مشکل استفاده خواهد کرد تا اپلیکیشن دیوار بتواند بار دیگر به گوگل‌پلی بازگردد. دیوار توصیه کرده که تا زمان حل این مشکل، کاربران می‌توانند از صفحه دانلود دیوار برای اطلاع از روش‌های نصب و به‌روز‌رسانی اپلیکیشن استفاده کنند.

این اولین‌بار نیست که اپلیکیشن‌های ایرانی به دلیل تحریم آمریکا از گوگل‌پلی حذف می‌شوند. مردادماه سال گذشته نیز گوگل‌پلی حساب «شیپور» را بدون اطلاع قبلی مسدود کرد. در آن زمان مدیرعامل شیپور اعلام کرد که این اقدام گوگل در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران رخ داده است.

به دنبال حذف اپ‌های ایرانی از گوگل‌پلی، آبان‌ماه سال گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود که پیگیر حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگلی‌پلی خواهد بود و از طریق مجامع بین‌المللی این موضوع را دنبال خواهد کرد، اما بعد از گذشت تقریباً یک سال، هنوز نتیجه این پیگیری‌ها مشخص نشده و اپ‌های ایرانی تازه‌تری مورد تحریم گوگل قرار می‌گیرند.

حذف اپ‌های ایرانی از فروشگاه گوگل‌پلی در حالی اتفاق می‌افتد که در پاییز سال گذشته به دنبال اعتراض‌های مردمی و همچنین اعمال محدودیت‌های اینترنتی، وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی تحریم‌های فناوری و اینترنتی علیه کاربران ایرانی را  لغو کرد. یکی از پیامد‌های این لغو تحریم‌ها، دسترسی گسترده‌تر به سرویس‌های گوگل بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4o36
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.