کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هادی تایانلو، هم‌بنیان‌گذار تاپین از محصول جدیدشان می‌گوید / «تاپین ای‌آرپی»؛ سامانه مدیریت صفر تا صد ناوگان حمل

شرکت «تاپین» به‌عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک در زمینه یکپارچه‌سازی و تسهیل دسترسی صاحبان بار به خدمات شرکت‌های لجستیکی و حمل‌ونقل فعالیت می‌کند. در همین راستا لازم است زیرساخت‌ها و شرکت‌های لجستیک و حمل‌ونقل بتوانند به تاپین متصل شوند؛ برای این ارتباط به زیرساخت‌های نرم‌افزاری نیاز است که قابلیت ارائه وب‌سرویس‌ را داشته باشند. تاپین اخیراً سرویس «تاپین ای‌آر‌پی» (Tapin ERP) را به مجموعه خدمات خود افزوده که می‌تواند به شرکت‌های حمل در زمینه مدیریت یکپارچه ناوگان‌شان کمک کند.

محصول جدیدی که تاپین ارائه داده، بر اساس چه نیازی شکل گرفته و چه امکاناتی را در اختیار کسب‌وکارهای حوزه لجستیک قرار می‌دهد؟

در ایران، شرکت‌های متعددی در حوزه حمل بار وجود دارند که هنوز با روش‌های سنتی کار می‌کنند. ما برای آنکه بتوانیم دامنه فعالیت‌مان را گسترش داده و این موارد را نیز پوشش دهیم، یک محصول جدید در حوزه مدیریت شرکت‌های حمل، با نام «تاپین ای‌آرپی» طراحی و تولید کردیم. این سامانه می‌تواند تمامی فرایندهای اجرایی و مدیریتی شرکت‌های مذکور را که زیرساخت‌هایی مانند موتورسیکلت، خودرو، کامیون و همچنین ریلی، هوایی و دریایی دارند، به‌صورت صفر تا صد پوشش دهد. همچنین این سرویس قابلیت مدیریت پیمانکاران، منابع انسانی، بازاریابان و… را نیز دارد. از امکانات دیگر تاپین ای‌آرپی می‌توان به ارائه نرخ‌نامه‌های پویا اشاره کرد که با آن در بخش‌های مختلف، قابلیت پیاده‌سازی مدل‌های متنوع و پیچیده نرخ‌نامه‌ای امکان‌پذیر است؛ در این زمینه هم لاین‌های مختلف لجستیک و حمل اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی در نظر گرفته شده است. این نرم‌افزار شامل مدیریت کل ناوگان‌ها از جمله اعزام‌ها و حرکت‌ها نیز می‌شود و با آن می‌توان تمام دارایی‌های یک شرکت حمل را به‌خوبی کنترل کرد. از جمله فرایندهای قابل پوشش تاپین می‌توان به ثبت و صدور، بارگیری، توزیع، جمع‌آوری، رهگیری، مدیریت انبارهای وارده و صادره، باراندازها و همچنین مدیریت بارهای ترانزیتی که قرار است از چند هاب مختلف عبور کنند و مجدد فعالیت سورتینگ، تخلیه و بارگیری روی آنها انجام شود، اشاره کرد. مدیریت فرایند حمل خودرو از دیگر خدماتی است که می‌توان با این نرم‌افزار انجام داد. همچنین احراز هویت به‌ویژه برای اتباع خارجی که طبق قانون الزامی است، از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

چه امکاناتی برای شرکت‌هایی که نقش بازاریاب‌ را در کنار شرکت‌های حمل بازی می‌کنند، ارائه می‌دهید؟

شرکت‌های بازاریاب یا حتی اشخاصی که به روش سنتی یا مدرن اقدام به فعالیت می‌کردند، جزء جدایی‌ناپذیر شرکت‌های حمل و قابل احترام هستند. تاپین برای ارائه خدمت به این دست فعالان اقدام به ایجاد یک بستر پویا در تعیین نرخ و کارمزد کرده که با توجه به سیاست‌های هر شرکت حمل قابل سفارشی‌سازی و شاخص‌گذاری است. همچنین در این سامانه، پنل‌های اختصاصی برای اطلاع از عملکرد در اختیار کاربران قرار گرفته است.

چه امکاناتی برای مدیریت ناوگان در این سامانه در نظر گرفته شده و دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف آن به چه شکل است؟

این سامانه شامل ۴۰ گزارش پیش‌فرض در حوزه‌های عملیاتی، مالی و مدیریتی است که کاربران می‌توانند با استفاده از آنها تمام سیستم را با جزئیات، مدیریت و مشاهده کنند. همچنین تمامی نقش‌های تعریف‌شده در سامانه (پیمانکاران، بازاریابان، ناظران و…) دارای پنل اختصاصی با دسترسی‌ها و گزارش‌های مشخصی هستند. مدیریت دارایی‌ها از جمله ماشین‌آلات، بخش جدایی‌ناپذیر شرکت‌های حمل است؛ از این جهت در این سامانه اقدام به اضافه‌کردن سرویس مدیریت ناوگان مبتنی بر موقعیت مکانی کرده‌ایم که این بخش با اتصال به خودرو‌های تجهیزشده، امکان مشاهده برخط تمامی فعالیت‌ها و کیفیت ارائه سرویس به مشتریان را به مدیران سطوح میانی و بالاتر می‌دهد و همچنین امکان اصلاح فرایند تعمیر و نگهداری را پوشش خواهد داد. مدیریت سطح دسترسی در این سامانه با در نظر گرفتن جزئی‌ترین اجزای سیستم طراحی شده است؛ این موضوع قدرت مدیریت دسترسی‌ها در تمامی سطوح و بر اساس نوع فعالیت به تفکیک هر کاربر را فراهم کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/y57m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.