جمعیت بیت‌کوین‌داران بیشتر می‌شود اما سلطه بیت‌کوین کمتر!

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد کاربران بازار رمزارزها در پایان سال 2022 به یک میلیارد نفر خواهد رسید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال با شیبی تصاعدی در حال رشد است. همان‌طور که این بازار بالغ‌تر می‌شود، کاربران بیشتری هم سوار قطار کریپتو می‌شوند و نرخ جهانی مالکیت کریپتو را افزایش می‌دهند.

طبق آخرین گزارش سایت کریپتودات‌کام، این بازار در حال حاضر در مسیر نزدیک‌شدن به یک میلیارد کاربر رمزارز تا پایان سال 2022 است. نکته جالب توجه اینکه ورود کاربران جدید با وجود شروع یک بازار نزولی رشد کرده است.

اشتیاق رو‌به‌رشد به سمت ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در حالی که همیشه کاربران خرد سوخت این رشد را فراهم می‌کرده‌اند، امسال تلاش‌های سازمانی گسترده‌ای برای ورود به این بازار صورت خواهد گرفت. پذیرش بیت‌کوین از سوی برخی کشورها نظیر السالوادور هم بخش دیگری از این اقبال بوده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

همه اینها به افزایش قابل توجه تعداد کاربران کریپتو منجر شده است. بر اساس داده‌های کریپتودات‌کام، تا 29 دسامبر 2021، 295 میلیون کاربر کریپتو در سراسر جهان وجود داشته است. این تعداد فقط مجموع همه کاربران 22 صرافی متمرکز است.

در سال گذشته میلادی، تعداد کاربران کریپتو تقریباً سه‌برابر شده و از 106 میلیون در ابتدای سال به 295 میلیون در پایان سال افزایش یافته است. گزارش جدیدی می‌گوید اگر بازار شاهد همین نرخ افزایش در سال 2022 باشد، تا پایان سال به یک میلیارد کاربر خواهد رسید.

این میزان افزایش تعداد کاربران کریپتو تأثیر قابل توجهی بر این بازار خواهد داشت. در پایان سال 2022، حدود 176 میلیون کاربر کریپتو در جهان، یا حدود 60 درصد کل بازار،‌ بیت‌کوین خواهند داشت. تنها حدود 23 میلیون نفر صاحب اتریوم خواهند بود و 23 درصد هم همزمان بیت‌کوین و اتریوم را نگهداری خواهند کرد.

گزارش می‌گوید بیشترین رشد ماه‌به‌ماه کاربران کریپتو سال گذشته میلادی در ماه آگوست اتفاق افتاد و تعداد کاربران در مقایسه با ماه قبل آن 15.2 درصد افزایش یافت. این افزایش تا حدی عامل عملکرد درخشان بیت‌کوین در تعداد کاربران در ماه‌های بعد بود که در نوامبر به اوج خود رسید؛ زمانی که رکورد قیمت بیت‌کوین به 69 هزار دلار رسید.

تکرار نرخ رشد 15.2درصدی که در ماه آگوست رخ داد، در ماه‌های بعدی تکرار نشد و نرخ رشد ماهانه در سپتامبر و اکتبر 2021 به‌ترتیب تنها 1.1 و 2.1 درصد بود.

با وجود این، بیت‌کوین همچنان بزرگ‌ترین بخش از بازار کریپتو را به تصرف خود درآورده است؛ هم از نظر ارزش بازار و هم از نظر تعداد کاربران. در جولای 2021، فقط کمتر از 56 درصد از کل کاربران رمزارز دارای بیت‌کوین بودند. این سهم بازار تا اکتبر به رشد خود ادامه داد و به 63 درصد رسید، اما هنگامی که بیت‌کوین ATH خود را لمس و بعد روند کاهش دوماهه خود را آغاز کرد، سهم بازار آن به 60 درصد کاهش یافت.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در یک ماه گذشته

وقتی صحبت از ارزش بازار بیت‌کوین به میان می‌آید، باید گفت در ابتدای نوامبر 2021 نیز سهم بیت‌کوین از بازار شروع به کاهش کرد و در پایان سال به زیر 40 درصد رسید. اگر این روند نزولی در سال 2022 ادامه یابد، می‌توان شاهد کاهش سلطه آن به پایین‌ترین حد تاریخی بود. با این حال، هیچ‌کدام از اینها بر تعداد افرادی که بیت‌کوین دارند، تأثیر نمی‌گذارد. اگر نرخ مالکیت در میان کاربران کریپتو در حدود 60 درصد فعلی باقی بماند، به این معنی است که 600 میلیون نفر صاحب بیت‌کوین خواهند شد.

تجزیه این داده‌ها پدیده جالب‌تری را هم آشکار می‌کند؛ در نیمه دوم سال 2021، تعداد کاربران بیت‌کوین 37.5 درصد افزایش یافت و از 128 میلیون در جولای به 176 میلیون در دسامبر رسید. از سوی دیگر، اتریوم در این مدت شاهد افزایش تنها 1.4درصدی تعداد کاربران خود بود.

این بدان معناست که تعداد کاربران اتریوم در نیمه دوم سال در حدود 23 میلیون نفر ثابت مانده است. با این حال، در نیمه اول سال 2021، تعداد کاربران اتریوم 64 درصد افزایش یافت. اتریوم همچنین کل سال 2021 را صرف از دست دادن سهم بازار خود کرد؛ سهمی که از 13 درصد در ژانویه به 8 درصد در دسامبر 2021 کاهش یافت.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1gda
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.