کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره نصر تهران مطرح کرد / جایگاه نصر با مصوبه مجلس محکم‌تر شد

 بر اساس اعلام نمایندگان مجلس روز چهارشنبه، سوم آبان تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند نسبت به تهیه برنامه تحول رقومی (دیجیتال) به همراه سازوکارهای تأمین مالی آن منطبق با پیشنهادها و توانمندی‌های اجرایی بخش غیردولتی اقدام کرده و آنها را به تصویب هیئت وزیران برسانند. تبصره این الحاقیه، مطالبه‌ای است که توسط رئیس و دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطرح شده بود و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، اکنون به ثمر نشسته است.

 حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مورد تصویب این الحاقیه توضیح داد: «در هیچ‌کدام از ادوار نظام صنفی رایانه‌ای، ما نام نظام صنفی و کارکردهای آن و استفاده از ظرفیت‌های آن را در برنامه‌های توسعه شاهد نبودیم. این اولین‌بار است که در دوره ششم نظام صنفی طرح مناسبی آماده شده و به نتیجه رسیده است. هم در نظام صنفی رایانه‌ای کشور و هم در نظام صنفی رایانه‌ای تهران زحمات زیادی برای آماده شدن این طرح کشیده شد و پیشنهادات زیادی در این‌باره داشتیم. فعلاً یکی از آن پیشنهادات در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم پس از تأیید شورای نگهبان اجرایی شود.»


تأکید شفاف قانون روی مشورت با بخش خصوصی


اسلامی اظهار کرد که این پیشنهاد مبتنی بر قانونی است که قبلاً تصویب شده بود و کل دستگاه‌های اجرایی موظف بودند از مشورت بخش خصوصی استفاده کنند. اکنون در این قانون با شفافیت در خصوص برنامه‌های توسعه اقتصاد دیجیتال دستگاه‌ها و استفاده آنها از پیشنهادات نظام صنفی نام برده شده است.

 وی در ادامه افزود: «ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران متون مختلفی برای این برنامه آماده کرده بودیم که تنها یکی از آنها توانست به مرحله نهایی برسد. البته که در نوشتن متن مجموعه خبرگان نظام صنفی کشور کمک کردند. آقای باقری اصل و آقای قائمی تأثیر جدی در نوشتن این متن داشتند. بخش حقوقی و پارلمانی نصر کشور و تهران، آقای عرفان محمودی و آقای رمدانی نیز بر روند نگارش این متن بسیار تأثیرگذار بودند. حضور رئیس مجلس، آقای دکتر قالیباف، در جلسه روز فناوری اطلاعات که با کمک آقای قائمی و آقای توانگر محقق شد، بسیار مفید بود. به‌علاوه فراکسیون راهبردی مجلس به ریاست آقای میرتاج‌الدینی و فراکسیون اقتصاد دیجیتال به ریاست رضاخواه، تأثیر زیادی در پیشرفت این روند داشت. در واقع همگی دست به دست هم دادند تا این الحاقیه تصویب شود.»

 به باور اسلامی، موقعیت نصر مثل همیشه به‌عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین حوزه اقتصاد دیجیتال محکم است و محکم‌تر هم شده است. او گفت: «این سازمان آماده است که خدمات بیشتری را به دستگاه‌های اجرایی ارائه دهد.»


استفاده از نظرات بخش خصوصی برای تصمیم‌های جدی


رئیس هیئت‌مدیره نصر تهران همچنین تأکید کرد: «مطالبه جدی ما این است که به‌جز برنامه‌های اقتصاد دیجیتال تمامی دستگاه‌ها در خصوص موضوعات مرتبط با فاوا، وقتی که نیازمند تصمیم‌گیری جدی هستند، حتماً از نظرات بخش خصوصی در طراحی و قبل از اجرای موضوعات استفاده کنند. کمیسیون‌های متعدد نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و هیئت‌مدیره آماده هستند تا مشورت‌های صادقانه به دستگاه‌های اجرایی ارائه دهند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7boe
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.