کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدونوزدهم منتشر شد

این شماره با عکس جلدی از مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران منتشر شده که از اقدامات، برنامه‌ها و دغدغه‌های این تشکل در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌گوید.

نوربخش می‌گوید: «با وجود همه مشکلاتی که هست، اقتصاد دیجیتال مسیر خودش را می‌رود. اما مسئله این است که چه اندازه زمان خواهد برد تا ما بخواهیم به چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده برسیم؟ با شرایط فعلی که در کشور شاهد هستیم این روند کندتر شده است.»

در کارنگ این هفته گزارشی هم در مورد تصویب الحاقیه برنامه هفتم توسعه در مجلس تهیه کرده‌ایم. بر اساس این الحاقیه تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند نسبت به تهیه برنامه تحول رقومی اقدام کنند.

سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مورد نقش نصر در تصویب این الحاقیه توضیح می‌دهد: «مطالبه قرار گرفتن این الحاقیه در لایحه برنامه توسعه از سوی سازمان نصر مطرح شد و در شکل‌گیری آن، حلقه خبرگان صنعت فاوا نقش داشتند.»

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در مورد تصویب این الحاقیه توضیح می‌دهد: «این پیشنهاد مبتنی بر قانونی است که قبلاً تصویب شده بود و کل دستگاه‌های اجرایی موظف بودند که از مشورت بخش خصوصی استفاده کنند. اکنون در این قانون با شفافیت در خصوص برنامه‌های توسعه اقتصاد دیجیتال دستگاه‌ها و استفاده آنها از پیشنهادات نظام صنفی نام برده شده است.»

 در گزارش دیگری نیز به نشست مدیران انجمن فین‌تک و انجمن بلاکچین با موضوع ره‌نگاشت فین‌تک بانک مرکزی پرداخته‌ایم. عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در خصوص این نشست گفت: «در این جلسه اعلام شد که سند سیاست بانک مرکزی در حوزه فین‌تک که اولین نسخه آن در سال ۱۳۹۸ ارائه شد، یک دوره تغییر سیاست کلی را تجربه کرد و اکنون به سند ره‌نگاشت رسیده‌ایم که در حال تدوین است.»

 در صفحه سلامت جدیدترین شماره کارنگ گفت‌وگویی با فائزه سادات حسینی، بنیان‌گذار مدبی، پلتفرم حوزه سلامت زنان داشتیم. حسینی می‌گوید: «با اینکه تابوی مسائل زنان در بین نسل جدید کم‌رنگ‌تر شده، اما همچنان این تابو وجود دارد و باعث می‌شود زنان همچنان نتوانند راحت در این مورد صحبت کنند.»

در صفحه فین‌تک نیز با ملیحه‌السادات مهدوی، مدیر واحد دارندگان کارت سپ گفت‌وگو کرده‌ایم. او توضیح می‌دهد: «شرکت سپ دارای تنوع کارت‌های پیش‌پرداخت است. برای مثال ما یک کارت چندمنظوره داریم که امکان تجمیع چند کارت را در یک کارت فراهم می‌کند؛ بنابراین دیگر لازم نیست برای هر سرفصل رفاهی یک کارت صادر شود.»

متن کامل تمام این گزارش‌ها و گفت‌وگو‌ها را می‌توانید در کارنگ صدونوزدهم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3yx2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.