کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خدمتی که نیمه‌کاره ماند / سرویس مدرسه تپسی تنها به بخشی از کاربران متقاضی ارائه شد

تپسی در اقدامی تازه تصمیم‌ گرفت تا خدمتی نو تحت عنوان «سرویس مدرسه تپسی» را به دانش‌آموزان ارائه دهد. اما با توجه به اتفاقاتی که از آغاز سال تحصیلی افتاد،‌ شاهد آن بودیم که این پلتفرم در ارائه خدمات جدید خود ناکام مانده است.

اکنون تپسی در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده با وجود تمامی تلاش‌ها تنها توانسته بخشی از خدمات سرویس مدرسه خود را ارائه کند.

این تاکسی اینترنتی در بیانیه پیشین خود نیز اعلام کرده بود سرویس مدرسه تپسی به ۲۰ درصد از دانش‌آموزانی که تا پیش از ۲۹ شهریور ثبت‌نام کرده بودند، ارائه خواهد شد. در ادامه این بیانیه نیز آمده بود که سرویس‌دهی به دانش‌آموزان تا شنبه هشتم مهرماه به ۵۰ درصد افراد ثبت‌نامی خواهد رسید و در ادامه تا دهم مهر افزایش پیدا خواهد کرد.  

تپسی در جدیدترین بیانیه خود بار دیگر از کاربران و والدین دانش‌آموزان عذر خواست و بیان کرد: «به اطلاع می‌رسانیم با وجود تلاش‌های تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانش‌آموزان مهیا کنیم و متأسفانه قادر به ارائه سرویس برای همه دانش‌آموزان ثبت‌نامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاع‌رسانی شد.»

همچنین در این بیانیه با اشاره به بازپرداخت تمام هزینه‌ها به کاربران، تپسی قول داد تا پایان مهرماه جابه‌جایی دانش‌آموزان در سرویس مدرسه تپسی به‌صورت رایگان خواهد بود تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس به وجود آید.


شناسایی درست نیاز بازار و پیش‌بینی نکردن پیچیدگی‌ها


به گزارش روابط عمومی تپسی، در تازه‌ترین بیانیه این شرکت هدف از ارائه سرویس مدرسه تپسی، ایجاد تحول در فرایند سنتی سرویس مدارس و حذف واسطه‌ها بوده است. تپسی بیان کرد که نیاز بازار در این حوزه را به‌خوبی شناسایی کرده و گواه آن نیز استقبال کاربران از این سرویس بوده است.

تپسی اما در ادامه اشاره کرده است: «اما آنچه به‌درستی انجام نشده بود، پیش‌بینی ما از پیچیدگی‌های این سرویس و ظرافت‌های عملیاتی مربوط به آن بود.»

در ادامه تپسی دلایل پیچیدگی این سرویس را در بیانیه خود به شرح زیر اعلام کرد:

  1. تعداد تقاضا بویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: 1)مشخص شدن تعرفه‌ها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس تپسی 2)تعیین‌تکلیف سرویس در برخی مدارس و ارائه نشدن سرویس به بخشی از دانش‌آموزان
  2. ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال تپسی را نداشتیم؛ چراکه طبق آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافه‌تری نسبت به رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تأمین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.

از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبت‌نام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بی‌نظمی در رفت‌وآمد می‌کردند که می‌توانست باعث ایجاد مسائلی برای دانش‌آموزان با سنین پایین‌تر شود. برای رفع این مسئله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان در تپسی و ارائه مشوق‌هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم، اما این اقدامات کافی نبود.

با توجه به پیچیدگی‌های فوق، تصمیم گرفتیم در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانش‌آموزان و حل چالش‌های موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئن‌تر در آینده فراهم کنیم و با راه‌حل کامل‌تری در خدمت تمام والدین باشیم. 


بازگشت کامل مبلغ به والدین و ارائه تسهیلات تا پایان مهر


در پایان بیانیه نیز تپسی درباره بازپرداخت مبالغ دریافتی اعلام کرد: «در انتها، ضمن عذرخواهی مجدد از والدین، به اطلاع می‌رسانیم برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، والدین عزیز می‌توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده، وجه پرداختی خود را ظرف 72 ساعت کاری، به‌صورت کامل از ما دریافت کنند.

همچنین، والدین عزیز می‌توانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده، تا پایان مهر از سفر رایگان تپسی برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند. در این مسیر، تیم پشتیبانی تپسی نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sqd9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.