کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرویس‌ مدرسه تپسی آغاز به کار کرد / شروعی با دیرکرد برای سرویس تازه تپسی

سرویس مدرسه تپسی بعد از اختلالی که در آغاز سال تحصیلی برایش به وجود آمده بود، آغاز به کار کرد. تپسی این سرویس را به‌تازگی به خدمات خود افزوده است.

سرویس مدرسه تپسی قرار بود از روز نخست آغاز مدارس در اختیار دانش‌آموزان متقاضی قرار گیرد، اما در اولین روز از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ نه‌تنها تپسی؛ بلکه اسنپ نیز چندساعتی و به صورت هم‌زمان دچار اختلال در سرویس‌دهی شدند. هر دو تاکسی اینترنتی دلیل این اختلال را نقص فنی اعلام کردند.

اختلالی که برای تپسی رخ داد، تنها مختص کاربران عادی نبود و متقاضیان سرویس مدرسه نیز نتوانستند از این سرویس استفاده کنند. تپسی دلیل اختلال در این سرویس را تقاضای بالای کاربران اعلام کرد. در ادامه این موضوع تپسی ضمن فرستادن پیامک از کاربران عذرخواهی کرد و افزود که این سرویس تا دهم مهرماه به‌تدریج کار خود را آغاز خواهد کرد و مبلغ دریافتی این سرویس تا دهم مهرماه به کاربران بازگردانده خواهد شد.

تپسی همچنین در توضیح این ماجرا بیانیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در این بیانیه اعلام شده بود سرویس مدرسه تپسی از چهارم مهرماه به‌تدریج آغاز به کار خواهد کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: «مهم‌ترین دلایل تأخیر در ارائه سرویس، افزایش چشمگیر درخواست‌های والدین طی هفته آخر شهریور و غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعات بوده است.»


سرویس مدرسه تپسی برای ۲۰ درصد از کاربران آن راه‌اندازی شد


اکنون به گزارش روابط عمومی تپسی، خدمت سرویس مدرسه تپسی روز گذشته برای 20 درصد از دانش‌آموزانی که تا پیش از 29 شهریور ثبت‌نام کرده بودند، شروع به کار کرد. گفتنی است سرویس‌دهی به دانش‌آموزان تا شنبه هشتم مهرماه به 50 درصد افراد ثبت‌نامی خواهد رسید و در ادامه تا دهم مهر افزایش پیدا خواهد کرد.  

روابط عمومی تپسی ضمن عذرخواهی بابت مشکل پیش‌آمده از والدین، تأکید کرد استقبال بسیار زیاد از سرویس و درخواست‌های متعدد برای تغییر در ساعت رفت‌وآمد دانش‌آموزان از مهم‌ترین دلایل تأخیر در ارائه این سرویس بوده است.

در ادامه تپسی ضمن بیان حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت سرویس مدرسه تپسی توضیح داده است: «استقبال والدین از این سرویس به‌ویژه در روزهای آخر شهریور بسیار زیاد بوده و دلیل اصلی آن، کاهش قابل توجه قیمت سرویس مدرسه تپسی نسبت به سرویس‌های سنتی بوده است. در سرویس‌های سنتی، سهم 30 الی 50درصدی مدرسه و پیمانکار، فشار مضاعفی به والدین وارد می‌کرده؛ حال آنکه حذف واسطه‌ها در سرویس مدرسه تپسی، کاهش معنادار هزینه را برای والدین به دنبال داشته است.»

به گزارش روابط عمومی تپسی، این تنها یکی از تغییراتی است که تپسی با ورود به حوزه سرویس مدرسه، توانسته در آن نقش ایفا کند. وجود مشکلات متعددی از این دست در حوزه سرویس مدارس، تپسی را بر آن داشت تا با توجه به مسئولیتی که برای بهتر کردن زندگی مردم بر عهده خود می‌داند به ارائه سرویس در این بخش ورود کند.

ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس، مانند هر تحول دیگری که طی سال‌های گذشته به واسطه ورود کسب‌وکارهای اینترنتی در بخش‌های سنتی ایجاد شده، نیازمند زمان و همراهی کاربران و ذی‌نفعان است و بی‌تردید منافع همه را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است با وجود وعده‌های نهادهای مسئول در حوزه سرویس مدارس مانند شهرداری تهران و تاکسیرانی برای کمک به شکل‌گیری این سرویس جدید و اختصاص ناوگان برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان، در عمل هیچ اقدامی برای کمک به تأمین ناوگان این سرویس صورت نگرفت و این اقدام مشروط به ارائه سرویس در اپلیکیشن متعلق به شهرداری به نام «شهرزاد» شد؛ اتفاقی که خود در اواخر ارائه سرویس، به یک چالش تبدیل و حل آن نیازمند اختصاص زمان بیشتر از سوی تیم تپسی شد.

در انتها، تپسی در پاسخ به شایعات موجود در برخی محافل و رسانه‌ها، اعلام کرد که هزینه پرداخت‌شده توسط والدین برای سرویس مدارس، در صورت درخواست آنها بلافاصله عودت داده می‌شود و هیچ‌گونه تأخیری در این بخش وجود ندارد. همچنین، همان‌طور که پیش از این اعلام شده، تپسی هزینه روزهایی که سرویس به دانش‌آموزان ارائه نشده را نیز به آنها بازخواهد گرداند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z574
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.