رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب شد / خرید ترافیک تولیدشده تولیدکنندگان محتوا توسط وزارت ارتباطات و فروش آن به اپراتورها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی به‌ منظور حمایت از رونق تولید محتوا در فضای مجازی، مقرر کردند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجم ترافیک تولیدشده آن دسته از تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی مثل پیام‌رسان‌های داخلی را که مکانیسم مشخصی برای فروش محتوای تولیدشده خود ندارند، خریداری کرده و به اپراتورها بفروشد.

در جلسه اخیر شورای‌ عالی فضای مجازی که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، گزارشی از وضعیت امنیت و حملات سایبری در کشور که در ماه‌های اخیر صورت گرفته و نیز اقداماتی که برای مقابله و خنثی کردن آنها انجام شده، ارائه شد.

در این جلسه همچنین به‌ منظور حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و فراهم شدن زمینه رونق اقتصادی در این بخش، مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجم ترافیک تولیدشده آن دسته از تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی مثل پیام‌رسان‌های داخلی را که مکانیسم مشخصی برای فروش محتوای تولیدشده خود ندارند، خریداری کرده و به اپراتورها بفروشد.

در ادامه جلسه، اعضا به بررسی میزان اجرای تصمیم اتخاذشده در شورای‌ عالی فضای مجازی در ابتدای دولت سیزدهم برای تشکیل شوراهای متناظر استانی پرداختند و با توجه به تشکیل شوراهای متناظر در ۱۰ استان، مقرر کردند در دیگر استان‌های کشور نیز تا پایان سال این شوراها تشکیل شود.

قرار است جلسات شوراهای استانی فضای مجازی ماهی یک‌بار به ریاست استاندار و با حضور تمام دستگاه‌هایی که در حوزه فضای مجازی در استان فعالیت دارند، بر اساس آیین‌نامه‌ای که در شورای‌ عالی فضای مجازی در حال تهیه است، تشکیل شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qele
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.