کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد / حمله سایبری به بانک مرکزی، بله و روبیکا

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از حمله سایبری به بانک مرکزی و پیام‌رسان‌های بله و روبیکا خبر داده است. امیر لاجوردی تأکید کرده که این حملات دفع شده است. 

امیر لاجوردی که خبرهای مربوط به این حملات را تنها از طریق شبکه اجتماعی بومی «ویراستی» اطلاع‌رسانی می‌کند، اعلام کرده که بانک مرکزی و پلتفرم‌های بله و روبیکا مورد هدف حملات DDoS قرار گرفته‌اند. او جزئیات بیشتری از این حمله را منتشر نکرده، اما گفته که «این روزها بیشترین حجم حملات خارجی به سوی بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی کشور است که همگی دفع شده‌اند.»

این اولین بار نیست که مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت از حملات DDoS به سرویس‌های داخلی خبر می‌دهد. چهارم دی‌ماه، امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه اجتماعی بومی «ویراستی» اعلام کرد پیام‌رسان‌های بومی مورد حمله DDoS قرار گرفته‌اند. 

درنهایت او در یک گفت‌وگوی کوتاه با صداوسیما اعلام کرد حمله‌های شدید منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) از خارج کشور به پیام‌رسان‌های داخلی، از حدود چهار هزار و 339 مبدأ مختلف در سراسر دنیا اتفاق افتاده و بیشترین حجم حملات نیز روی پیام‌رسان ایتا صورت گرفته است.

 آن‌طور که لاجوردی در آن گفت‌وگو ادعا کرده بود، حجم حملات بسیار قابل توجه بوده و از مرز ۳۰ گیگابیت بر ثانیه نیز عبور کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wont
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.