کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئيس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد / چگونگی سهیم شدن تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از فروش ترافیک

اخیراً شورای عالی فضای مجازی سندی با عنوان «سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» به تصویب رسانده که براساس آن تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند بود.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص اعلام کرده که ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا تاکنون برای ارائه‌دهندگان شبکه آورده مالی داشته که با تصویب این سند، مردم نیز در آن سهیم شده و در واقع تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل از بازدیدشان در فضای مجازی خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی، سید محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان «سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» گفت: «فعالیت‌های اقتصادی در هر اکوسیستمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورتی که مدل و نظام اقتصادی مناسبی برای آن طراحی شود، رشد و توسعه اکوسیستم را به دنبال دارد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سیاست‌ها و الزامات مشارکت در منافع بازدید تولیدات محتوایی عنوان کرد: «به طور مثال فردی که استاد دانشگاه یا آشپز است، با بارگذاری محتوای خودش، در میزان درآمد حاصل از ترافیک مصرفی که سایر کاربران با بازدید از آن محتوا صرف می‌کنند، شریک خواهد شد.»

به گفته آقامیری، این سند به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده، اما برخی از اعضای شورای عالی نکات جدیدی داشتند که مقرر شد با همکاری اعضای شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی بررسی و نهایی شود.

او در پایان تأکید کرد: «ذینفع این سند در اولویت نخست مردم هستند که امیدواریم با ایجاد انگیزه، جهشی در تولیدات محتوا در کشور ایجاد کرده و شاهد منفعت تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان شبکه در این حوزه باشیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bk7g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.