کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئیس پدافند غیرعامل: کنترل فضای مجازی در دست کشور نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور اعلام کرده که امروز شبکه‌های اجتماعی خارجی مجرم هستند و در کنار آن، کسانی که اجازه دادند این شبکه‌ها آزادانه در ایران فعالیت کنند و هیچ تعهدی از آنان نگرفتند نیز مجرم هستند. او همچنین گفته است که در حال‌ حاضر کنترل، سیاست‌گذاری و هدایت‌گری فضای مجازی در دست کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در یادواره شهدای منطقه خاکفرج قم صحبت کرده، گفته است: «امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و دشمنان برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند و هر روز وی‌پی‌ان جدید خلق می‌کنند.»

جلالی با بیان اینکه کنترل، سیاست‌گذاری و هدایت‌گری فضای مجازی به دست کشور نبوده، گفت: «جوانان ما بدون دفاع در این عرصه قرار گرفتند و در این سال‌ها شرایط کرونایی نیز به این وابستگی کمک کرد و وضعیت به گونه‌ای شد که برخی جوانان در زمینه ارزش‌های بنیادین نظرات‌شان متفاوت شد. امروز در دنیا و آمریکا کتاب‌های زیادی تألیف شده که در آن آمده جنگ فضای مجازی، سلاحی برای دو طرف است و با فضای مجازی می‌توان مردم کشوری را علیه خودشان بسیج کرد و به میدان فرستاد.»

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، فرانسه اولین کشوری بود که در این عرصه ورود کرد و آمریکایی‌ها با استفاده از فضای مجازی جلیقه‌زردها را بسیج می‌کردند.

او اعلام کرد که امروز در چین یک شبکه پیام‌رسان ملی وجود دارد که خدمات بسیاری از این طریق به مردم داده می‌شود و خبری از سایر برنامه‌های فضای مجازی کشورهای دیگر نیست.

به گفته جلالی، شبکه مجازی رها و ول کشور، جوانان را قاتل کرده و اگر فردی شش ماه در این فضا قرار گیرد، فکرش تغییر پیدا می‌کند. او با بیان اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی خارجی مجرم هستند، گفت: «کسانی که اجازه دادند این شبکه‌ها آزادانه در ایران فعالیت کنند و هیچ تعهدی از آنان نگرفتند نیز مجرم هستند و این امر موجب شد برخی از جوانان پاک به افرادی بدتر از داعش تبدیل شوند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نوع تحریم‌های صورت‌گرفته از سوی دشمنان و اینکه ما را در حوزه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی دچار تحریم نمی‌کنند، توضیح داد: «دشمن با استفاده از این فضا همواره به دنبال مدیریت و تنظیم فکر و ذهن‌هاست. نباید به روایت‌های غلط دشمنان در شبکه‌های اجتماعی توجه کرد و باید توطئه دشمن برای تجزیه و تضعیف ایران برای همگان به خوبی تبیین شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yv0x
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.