کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رویکرد کرفت هاینز در بازار نامطمئن خرده‌فروشی

ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه

«کرفت هاینز» درس‌های بسیاری از همه‌گیری کرونا گرفت و چشم‌انداز روشنی برای سال ۲۰۲۳ دارد. این شرکت بر احیای برند‌های نمادین خود، ایجاد ارزش برای مصرف‌کنندگان و همکاری با شرکای خرده‌فروشی خود در راستای اطمینان از در دسترس بودن محصولات برای خریداران متمرکز است.

کارلوس آبرامز ریورا، رئیس کرفت هاینز در آمریکای شمالی در فوریه ۲۰۲۰، درست قبل از قرنطینه همه‌گیر در ایالات متحده که بیشتر شرکت‌ها را در ماه مارس تحت تأثیر قرار داد، به این شرکت پیوست. آبرامز ریورا تأکید بسیاری بر مشارکت کارکنان، مشتری و خرده‌فروشی داشت. او در متن پیش رو از تجربیاتش در این مدت می‌گوید.


تغییر استراتژی با کووید


با شروع تغییرات قابل توجه در تقاضای مصرف‌کنندگان از مارس ۲۰۲۰، بسیاری از تولیدکنندگان و خرده‌فروشان با مشکلات تولید، توزیع و زنجیره تأمین دست‌و‌پنجه نرم کردند. ریورا می‌گوید: «زمانی که در فوریه ۲۰۲۰ به کرفت هاینز ملحق شدم، مأموریتم این بود که شرکت را به مسیر اصلی خود برگردانم و استراتژی کسب‌و‌کار ایالات متحده را به روشی پایدار و ارگانیک تبدیل کنم. سپس کووید شیوع پیدا کرد و شرکت بلافاصله به روش جدیدی برای تجارت نیاز داشت.»


مشارکت بیشتر کارکنان


با وجود چالش‌های ناشی از همه‌گیری، این شرکت به بسیاری از اهداف خود دست یافت. آبرامز ریورا توضیح می‌دهد: «تیم ما سازمان را به‌طور کامل متحول کرده و از درون به نوآوری می‌پردازد. کرفت هاینز آمریکای شمالی بالاترین امتیاز مشارکت کارکنان را در سال‌های اخیر دارد.» فروش آمریکای شمالی (۸۵ درصد از کل تجارت جهانی کرفت هاینز) برای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲، ۱۵.۳ درصد افزایش یافت.

توانایی هماهنگی سریع برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان از طریق کار خلاقانه با تأمین‌کنندگان در زنجیره تأمین، تأثیر مثبتی بر رشد شرکت داشته است. آبرامز ریورا می‌گوید: «ما از نزدیک با مشتریان خود کار می‌کنیم تا داده‌های واقعی را دریافت کنیم و سطح موجودی در فروشگاه‌های خاص را بهتر و دقیق‌تر درک کنیم.»

داده‌ها به تیم کرفت هاینز این امکان را می‌دهد تا موقعیت‌های خارج از انبار را پیش‌بینی کند. آبرامز ریورا می‌افزاید: «از زمان همکاری ما با یک خرده‌فروش خاص، محاسبات اولیه به کاهش ۴۰ درصدی موجودی‌ها تنها در هشت هفته منجر شد.»


تورم چالش‌های خودش را دارد


در دسامبر ۲۰۲۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده برای همه دسته‌ها برای ۱۲ ماه ۶.۵ درصد بود. با این حال، شاخص قیمت مصرف‌کننده بخش مواد غذایی ۱۱.۸ درصد بود. از آنجا که مصرف‌کنندگان به‌ویژه در دسته‌های مواد غذایی، بیشتر روی ارزش تمرکز کرده‌اند، کرفت هاینز با ارائه محصولاتی که این خواسته‌ها را برآورده می‌کنند، پاسخگوی نیازها بود.

آبرامز ریورا می‌گوید: «ارزش به معنای ارائه راه‌حل‌های عالی به مصرف‌کنندگان با گسترش قالب‌های بسته‌بندی و امتیاز قیمت است تا مردم همچنان بتوانند از برندهای کرفت هاینز مورد علاقه خود به همان شیوه‌ای که همیشه لذت می‌بردند، لذت ببرند.»


چشم‌انداز سال ۲۰۲۳


پیش‌بینی نحوه مصرف خرده‌فروشی و مخارج مصرف‌کننده در ایالات متحده چالش‌برانگیز است، زیرا نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. آبرامز ریورا معتقد است روند همه‌گیری به آشپزی در خانه و افزایش دورکاری منجر شده و مردم بیشتر در خانه خود غذا می‌خورند.

این شرکت شاهد بوده که کشش قیمت محصولاتش بهتر از قبل است، اما اذعان می‌دارد که پیش‌بینی مدت‌زمان ماندگاری این کشش دشوار است؛ «ما می‌دانیم این وظیفه ماست که راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه به خانواده‌ها ارائه دهیم و این مسئولیت را جدی می‌گیریم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4ltd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.