کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

واکنش زارع‌پور به گزارش انجمن تجارت الکترونیک در خصوص کیفیت اینترنت / این گزارش بی‌انصافی است

چندی پیش انجمن تجارت الکترونیک تهران در یک گزارش، وضعیت اینترنت کشور را بررسی کرده و در آن ایران را قهرمان اینترنت بی‌کیفیت خوانده؛ بررسی‌های انجمن تجارت الکترونیک تهران حاکی از آن است که ۳۰ درصد از سایت‌های پرطرفدار در ایران فیلتر هستند.

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست امروز هیئت دولت این گزارش را بی‌انصافی دانست و ضمن دفاع از کیفیت اینترنت کشور گفت: «این واقعاً کم‌انصافی و بی‌انصافی است؛ ما دو شب قبل جلسه‌ای با تهیه‌کنندگان این گزارش داشتیم؛ ما از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم و به دوستان هم عرض کردیم که گزارش‌ آنها دارای اشکالاتی است. البته دوستان هم اشکالات را قبول کردند و قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند که بتوانند گزارش واقعی مبتنی بر واقعیات کشور دربیاورند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «به عنوان مثال یکی از پایه‌های این گزارش این است که از ۱۰۰ سایت پربیننده و پرطرفدار در دنیا، ۳۰ درصد در ایران فیلتر است. اینجا پشت دوربین نمی‌توان گفت اما شما می‌توانید به صفحه ۳۳ همان گزارش مراجعه کنید و ببینید که این سایت‌ها چه سایت‌هایی هستند.»

زارع‌پور افزود: «شاید یک‌سوم این سایت‌ها، سایت‌هایی باشند که در همه جای دنیا با محدودیت‌ روبه‌رو بوده و سایت‌های غیراخلاقی هستند و سایت اول تا چهارم شبکه‌های اجتماعی است که ۱۵ سال است دسترسی به آن در کشور با محدودیت روبه‌رو است و در این دولت اتفاق نیفتاده است.»

او ادامه داد: «این گزارش در عین حال بخش‌های قابل استفاده‌ و نکات خوبی داشت و ما هم استقبال کردیم؛ بحث‌هایی مانند عدم توسعه‌ مناسب در زیرساخت‌های ارتباطی کشور که ما آنها را دنبال می‌کنیم. قرار شد دوستان این کار را ادامه دهند و همکاران ما هم مشارکت کنند که این گزارش متقن‌تر شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: «بخش خصوصی هم می‌تواند گزارش‌های فصلی ارائه دهد و ما هم داده‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. ما شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم که روز‌به‌روز کیفیت شبکه را بهتر کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5nhg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.