زنی که تخیلاتش را جدی گرفت

درباره هلن گرینر، مدیرعامل iRobot

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آن روزها که دختران آمریکایی رؤیاهایشان را در زندگی پرنسس‌ها دنبال می‌کردند، دختری بود که عاشق جنگ ستارگان و دنیای ربات‌ها و ماشین‌های خودکار بود.

هلن گرینر در سال 1967 در لندن، به دنیا آمد. پدرش یک پناهنده از مجارستان بود که با مادر هلن در دانشگاه لندن آشنا شد. هنگامی که او پنج‌ساله بود، خانواده‌اش به ایالات متحده نقل مکان کردند و در ساوتهمپتون، حومه شهر نیویورک ساکن شدند.او از کودکی نبوغ علمی داشت و مهارت‌هایی در تعمیر و سرهم‌کردن ماشین‌های رادیویی و وسایل الکترونیکی.

هلن مسیر مشخصی در زندگی در پیش‌ گرفت، در مقطع کارشناسی کامپیوتر دانشگاه MIT شرکت کرد و همزمان با تحصیل با تلاش فراوان در هرکدام از شرکت‌ها و آزمایشگاه‌هایی که در دسترس داشت، کارآموزی کرد. آرزوی هلن این بود که ربات‌ها و ماشین‌های خودکار در زندگی عادی مردم نقش داشته باشند و زندگی را برای آنان راحت‌تر کنند.

او مدتی را در پاسادنا، کالیفرنیا گذراند و در آزمایشگاه رانش جت ناسا کارآموزی کرد. پس از آن، مدتی در شرکت کالیفرنیا سایبرنتیک، در Angle و Brooks که ربات‌های کمکی خودروسازی را تولید می‌کردند، مشغول شد و پس از یک سال، تصمیم گرفت شرکت خودش iRobot را تأسیس کند.

در سال ۱۹۹۳ توانست اولین قرارداد دولتی خود را با نیروی دریایی آمریکا منعقد کند و ربات نظامی زیردریایی مین‌یاب را طراحی و اجرا کرد. با این ایده در سال ۲۰۰۰ توانست ربات‌های عروسکی تولید کند که برای یادگیری زبان طراحی شده بود و با قلقلک‌دادن می‌خندید و این ربات را در قفسه فروشگاه‌ها ارائه کرد. چالش جدید این بود که این بار ربات باید در دست مردم عادی به بهترین نحو عمل می‌کرد.

این قدم باعث شد شرکت iRobot وارد مسیر جدیدی شود و ربات‌های زیادی را با کاربری خانگی بسازد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fg60
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.