کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی تذکر داد / گزینه «عجله دارم» مصداق گران‌فروشی است

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی درباره گزینه «عجله دارم» تذکر داد و گفت: «گزینه عجله دارم مصداق گران‌فروشی است و هیچ خدمات اضافه‌ای به کاربران داده نمی‌شود.»

او تأکید کرد: «تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند، دچار مشکل نکنند. اگر تخلف گران‌فروشی احراز شود، رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوطه بدهد.»

به گفته او عمده تخلفات پرتکرار، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب است، گرچه ممکن است نوسان پیدا کند و کم و زیاد شود. آنچه تا الان پرتکرار بوده، گران‌فروشی بوده است. وی بیان کرد: «هر تخلفی در آخر سال و افزایش قیمت‌ها صورت بگیرد با آن برخورد می‌شود و در سال آینده افزایش قیمت نامتعارف نخواهیم داشت.» 

اسفنانی ادامه داد: «مطابق مصوبه شورای هماهنگی چنانچه تخلف گران‌فروشی احراز شود، ما می‌توانیم حکم به پلمب دهیم.»

او در ادامه دلایل تخلف بودن این گزینه را برشمرد و توضیح داد: «اگر کسی گزینه «عجله دارم» را انتخاب کند، او را زودتر به مقصد نمی‌رسانند و همان مسیر را می‌روند که در حالت معمولی انجام می‌شود. خدمات اضافه‌ای هم به مردم نمی‌دهند. «عجله دارم» فقط گزینه‌ای است که فرد مبلغ بیشتری پرداخت می‌کند و معمولاً متقاضی را در انتظار می‌گذارند و با این گزینه رقم را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر می‌برند. این تخلف و گران‌فروشی است.»


توضیح تاکسی‌های اینترنتی در خصوص گزینه «عجله دارم»


تاکسی‌های اینترنتی درباره گزینه «عجله دارم» توضیحاتی ارائه داده‌اند. اسنپ در وب‌سایت خود اعلام کرده که گاهی کم بودن تعداد رانندگان، بالا بودن تعداد درخواست‌ها در محدوده‌ شما یا ساعات اوج ترافیک موجب طولانی‌ شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود.

این شرکت عنوان کرد: «اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر سفرتان را آغاز کنید، با استفاده از این گزینه می‌توانید شانس پذیرفته شدن درخواست‌تان را بالاتر ببرید و زودتر به مقصد برسید. در صورتی که گزینه‌ «عجله‌ دارم» را انتخاب کنید، قیمت جدیدی برای سفر شما محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم‌شده توسط تیم قیمت‌گذاری اسنپ تعیین شده است.»

به گفته اسنپ، درخواست سفرهایی که با گزینه‌ «عجله‌ دارم» در اپلیکیشن ثبت می‌شوند، بدون هیچ مشخصه‌ متمایزی برای کاربران راننده ارسال می‌شود و تفاوتی با درخواست‌ اسنپ و اسنپ‌پلاس ندارد. اما ویژگی این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر است که «انگیزه‌ بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کند» و موجب می‌شود «درخواست سفر شما زودتر از دیگران پذیرفته شود.»

ماکسیم نیز در این مورد اظهار داشت: «مسافرانی که مایل‌اند در کمترین زمان ممکن سفر خود را انجام دهند، می‌توانند پس از انتخاب مبدأ و مقصد، لمس گزینه «عجله دارم» و انتخاب «پیشنهادهای رانندگان»، قیمت‌های پیشنهادی رانندگان را برای سفر مذکور مشاهده کنند و از میان آنها مناسب‌ترین گزینه را برگزینند. در این صورت سفر با سرعت و قیمتی انجام می‌شود که راننده پیشنهاد داده و مسافر انتخاب کرده است.‏»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ghk3
1 نظر
  1. بچه کرج می گوید

    مصداق بی شرفی هم برای کسی هست که کرایه های پایین و کمیسیون بالای تاکسی اینترنتی ها را میبیند .
    و لال است
    لال .
    استپ و تبسی ؟؟؟؟؟
    اینم سیاست خودشونه کرایه رو بیارن پایین مسافر بیشتر جذب کنند

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.