کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اخطارهای انضباطی بانک آمریکا به کارمندانش / سختگیری بیشتر بانکدارها برای حضور در محل کار

پس از همه‌گیری کرونا در جهان، دورکاری و کار به‌ صورت هیبریدی میان کسب‌وکارها رایج شد. برخی نتایج حاصل از دورکاری نشان داد که این شیوه در برخی موارد، افزایش بهره‌وری و بازدهی را نیز در پی داشته است. این امر باعث شد سختگیری درباره حضور افراد در محل کار کاهش پیدا کند و از سمتی دیگر مدل کارکردن شکلی تازه به خود بگیرد.

اما برخی مؤسسات و شرکت‌ها به‌ویژه در یک سال اخیر با مفهوم دورکاری و نتایج آن وارد یک مناقشه شده‌اند. بسیاری از مدیران ارشد در این شرکت‌ها اعتقاد دارند که دورکاری، آن‌گونه که فکر می‌کردند، مدل درست و کارآمدی از کار درنیامده است.

حالا دو سال از پایان قرنطینه‌های خانگی می‌گذرد و مؤسسات مالی بزرگ ازجمله بانک آمریکا، جی‌پی مورگان، گلدمن‌ساکس و مورگان‌استنلی تلاش دارند با وضع قوانین جدید، کارمندان‌شان را به محل کار بازگردانند.


تهدیدهای انضباطی بانک آمریکا برای بازگشت کارکنان


اکتبر سال 2022 بود که بانک آمریکا (Bank Of America) کارمندانش را موظف کرد که حداقل سه روز در هفته در دفاتر کاری حضور داشته باشند. البته آن دسته از کارمندانی که با مشتریان ارتباط بیشتری داشتند مانند بخش‌های بانکداری سرمایه‌گذاری، فروش و تجارت باید پنج روز در هفته در محل کار حاضر می‌شدند. اکثر کارمندان بانک از سیاست حضور و غیاب در محل کار پیروی می‌کردند، اما اخیراً بانک با ارسال نامه‌هایی تلاش کرده که این کارمندان را حتی از این هم بیشتر به محل کار بکشاند.

در واقع بانک آمریکا با ارسال نامه‌هایی با عنوان «تهدید انضباطی» کارمندانی را که تمایلی به بازگشت به دفتر ندارند، تهدید کرده و به آنها هشدار داده است. این بانک این نامه‌‌ها را «نامه‌های آموزشی» برای کسانی می‌نامد که سر کار حاضر نشده‌اند. البته این افراد معمولاً قبل از دریافت این نامه رسمی، اخطار اولیه دریافت می‌کنند.

در یکی از نامه‌های آموزشی که توسط فایننشال‌تایمز مشاهده شده، آمده است: «عدم پیروی از انتظارات مورد نظر برای حضور در محل کار طی دو هفته از تاریخ این نامه، ممکن است منجر به اقدامات انضباطی بیشتری برای شما شود.»


تأکید مؤسسات مالی بزرگ برای حضور فیزیکی کارمندان


البته بانک آمریکا تنها مؤسسه مالی بزرگی نیست که از سال گذشته قصد بازگرداندن کارمندانش را به محل کار داشته است. در آوریل سال گذشته، جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، مدیران ارشد شرکت را موظف کرد که پنج روز در هفته در دفتر این شرکت حاضر شوند. گلدمن‌ساکس هم نمونه دیگری است که یکی از سختگیرانه‌ترین سیاست‌های RTO  (مدت‌زمان مورد نیاز شرکت‌ها برای عبور از بحران‌ها) را در کسب‌وکار دارد. این شرکت هم از کارکنانش می‌خواهد پنج روز در هفته در دفتر باشند.

همچنین جیمز گورمن، مدیرعامل مورگان‌استنلی گفته است که انتظار ندارد کارمندانش به همان اندازه که قبل از همه‌گیری کرونا در دفتر کار حاضر می‌شدند سر کار بیایند، اما می‌خواهد آنها را «سه یا چهار» روز در هفته در دفتر ببیند.

مدیران منابع انسانی اعتقاد دارند این رویکردها به منظور ارتقای شغلی و بهبود موقعیت کارمندان اتخاذ شده است. یکی از اقتصاددانان دانشگاه استنفورد به نام نیک بلوم نیز این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید اینکه کارکنان حداقل سه روز در هفته در دفتر کارشان حاضر شوند می‌تواند در ارتقای شغلی آنها مؤثر باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pfuv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.