کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آنا بوتین می‌خواهد زنان در صنعت مالی فرصت برابر با مردان داشته باشند / سریع‌ترعمل کنید!

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اروپا به‌سرعت در حال تغییر نقش‌های شغلی برای کمک به زنان است. به گفته آنا بوتین، رئیس اجرایی «سانتاندر» صنعت مالی باید در جذب زنان در پست‌های مدیریتی سریع‌تر عمل کند. بوتین گفت: «ما تلاش زیادی می‌کنیم، اما این تلاش باید به روش درستی سامان‌دهی شود.» به گفته آنا بوتین، رئیس اجرایی سانتاندر، صنعت مالی در جذب زنان در پست‌های مدیریتی به اندازه کافی خوب عمل نمی‌کند.

بوتین هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شارلوت رید گفت: «آنها در حال بهتر شدن هستند، اما به اندازه کافی سریع نیستند.» او گفت اقداماتی وجود دارد که مؤسسات مالی می‌توانند برای اطمینان از ایفای نقش‌های اصلی توسط زنان انجام دهند. بوتین افزود: «به‌عنوان مثال اطمینان از اینکه نه‌فقط در بخش‌های پشتیبانی، بلکه در بخش تجاری نیز می‌توانیم برنامه‌های شغلی برای زنان داشته باشیم و مطمئن شویم نقش‌ها را سریع‌تر جابه‌جا می‌کنیم که معمولاً توسط مردان اشغال می‌شود.»

او گفت روند چرخش نقش‌ها بیشتر به این معنی است که زنان می‌توانند انعطاف‌پذیری‌ای را که برای رسیدن به اوج نیاز دارند، به دست آورند. یعنی اساساً داشتن نوعی قانون یا انگیزه طوری که باعث شود افراد را سریع‌تر جابه‌جا کنید تا زنان تجربیاتی داشته باشند که به آنها امکان پیشرفت دهد.

سانتاندر اهداف برابری از جمله قرار دادن ۳۰ درصد از زنان گروه خود در نقش‌های رهبری را برای جبران عدم تعادل جنسیتی در سراسر صنعت در نظر گرفته است. آنا بوتین در سال ۲۰۱۴ به اتفاق آرا به‌عنوان رئیس اجرایی سانتاندر منصوب شد و از آن زمان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در بانکداری اروپا توصیف شده است.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ که توسط مدرسه اقتصاد لندن انجام شد، نشان داد که زنان در خدمات مالی در پایتخت بریتانیا اگر «به طور مداوم خوب» عمل نکنند، با مشکل مواجه هستند، در حالی که مردان با عملکرد «متوسط» در تعداد بالا و بدون مشکل در جایگاه خود باقی می‌مانند.

تحقیقات جهانی از شرکت حسابرسی دیلوییت در سال ۲۰۲۲ نشان داد که زنان ۲۱ درصد از کرسی‌های هیئت‌مدیره در مؤسسات خدمات مالی، ۱۹ درصد از نقش‌های مدیریت اجرایی و ۵ درصد از سمت‌های مدیر‌عاملی را در اختیار داشتند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bcqo
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.