کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سهم دولت از درآمد خدمات مکالمات ویدئویی هشت درصد تعیین شد

معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه تعیین حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که بر اساس آن این رقم هشت درصد تعیین شده است.

محمد مخبر مصوبه تعیین حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ را به وزارتخانه‌های ارتباطات‌ و فناوری‌ اطلاعات، امور اقتصادی‌ و دارایی، اطلاعات و سازمان‌ برنامه‌و‌بودجه ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، هیئت وزیران در جلسه 21 اسفند گذشته به استناد ماده واحده قانون «اجازه تعیین و وصول حق‌ امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات» (مصوب ۱۳۹۳) تصویب کرد که حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمات مکالمات ویدئویی تا پایان سال ۱۴۰۳ به میزان هشت درصد خواهد بود.

قانون اجازه تعیین و وصول حق‌ امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف می‌کند بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری‌ اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیئت وزیران، مبالغی به‌عنوان حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت و جریمه قانونی جبران عدم انجام تعهدات وصول و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

به گزارش ایرنا ۱۰۰ درصد این مبالغ در لوایح بودجه سالانه برای وزارتخانه یادشده منظور می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری با اولویت استفاده از فناوری‌های داخلی و تولیدات ملی صرف هزینه‌های ردیف‌های مصوب در بودجه‌های سالانه در امور خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و روستایی و ارائه‌کنندگان خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات و تأمین هزینه‌های آزادسازی و خصوصی‌سازی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارتخانه مذکور شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحبتی کوتاه در ۲۶ بهمن 1401 در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که پیگیر تماس تصویری روی تلفن‌همراه‌ هستند و به زودی این سرویس راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته، همراه اول هم‌اکنون این سرویس را برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7vkm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.