کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شما کارفرمای دلسوزی هستید؟ / نظرسنجی از کارمندان بریتانیایی، از اهمیت‌دادن آنها به ارائه مزایای خدمات بهداشتی پس از دوران کرونا پرده برداشت

یک نظرسنجی از دو هزار نیروی کار بریتانیا نشان داد که افزایش منظم حقوق، مهم‌ترین عامل در انتخاب یک شغل است و پس از آن حداقل پنج هفته مرخصی سالانه و ساعات کاری انعطاف‌پذیر قرار می‌گیرند. هرچند برخی دیگر درگاه‌های شارژ خودروی برقی در دفتر کار و حتی یک جشن بزرگ کریسمس پایان سال می‌خواهند.

مراقبت‌های بهداشتی نیز به‌عنوان اولویت اصلی در محل کار برای یک نفر از هر پنج نیروی کار بود. ۶۱ درصد ادعا می‌کنند احتمال بیشتری دارد که برای شغل ارائه‌دهنده این مزیت نسبت به شغلی که این خدمات را شامل نمی‌شود، درخواست دهند.

سو ویر، مدیر اجرایی طرح سلامت «مدی کش» که این تحقیق را انجام داده، می‌گوید: «روزهایی که اولویت برای انتخاب یک شغل فقط حقوق و دستمزد آن بود، گذشته و برای بسیاری، مزایای ارائه‌شده دیگر گاهی اوقات می‌تواند به همان اندازه، اگر نه بیشتر، جذاب باشد.»


مزایای خدمات بهداشتی


مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری مراقب سلامتی خود هستند. او می‌افزاید: «پس از چند سال گذشته، ما بیشتر و بیشتر خواهان یک لایه حفاظتی اضافی برای حفظ امنیت خود و خانواده‌هایمان هستیم. این در یافته‌های ما نیز نشان داده شده است. ۶۲ درصد از مردم فکر می‌کنند حقوق به اندازه یک کارفرمای دلسوز مهم است.»

این تحقیق همچنین نشان داده که ۴۳ درصد از کارکنان خواهان ارائه مزایای خدمات بهداشتی توسط کارفرمایان‌شان به صورت پرداختی یا یارانه‌ای هستند. با این حال در حال حاضر تنها ۲۷ درصد نیروی کار این خدمات را در محل کار خود دریافت می‌کنند.

۷۱ درصد گفته‌اند در صورت داشتن یک کارفرمای مراقبت‌کننده با بسته مزایای قابل توجه احتمال بیشتری وجود دارد که در همان شغل باقی بمانند و آن را ترک نکنند. همچنین ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعتراف کرده‌اند که در ۱۲ ماه گذشته به دنبال مشاغل دیگری بوده‌اند.


مراقبت در بحران‌های جسمی و روانی


این مطالعه همچنین از ۵۰۰ متخصص منابع انسانی نظرسنجی کرد و نشان داد که ۷۱ درصد احساس می‌کنند مراقبت‌های بهداشتی یک مزیت مهم برای کارکنان فعلی و آینده است. بیش از نیمی (۵۳ درصد) نیز تا آنجا پیش رفتند که گفتند این مزایا در حفظ کارکنان نقش دارد. در حالی که یک‌چهارم ادعا می‌کنند طی سه سال گذشته کارکنان خود را به دلیل عدم برخورداری از مزایای حمایت از سلامت و رفاه از دست داده‌اند. تنها ۱۵ درصد کارفرمایان خود را در حفظ کارکنان و استعدادها بسیار خوب می‌دانند.

روزهایی که اولویت برای انتخاب یک شغل فقط حقوق و دستمزد آن بود، گذشته و برای بسیاری، مزایای دیگر اهمیت بیشتری دارد

۸۲ درصد از کارکنان منابع انسانی که از طریق وان پل در نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفتند شاهد افزایش افرادی بوده‌اند که در طول سال‌های کووید برای سلامت روان خود مرخصی می‌گیرند و ۹۱ درصد نگران تأثیر روانی یا جسمی بحران هزینه زندگی بر کارکنان خود بودند.

سو ویر می‌گوید: «تحقیق ما از متخصصان منابع انسانی و کارمندان روزمره بینشی منحصربه‌فرد از وضعیت نیروی کار بریتانیا ارائه می‌دهد. در این زمان‌های آزمایشی فشار زیادی بر کارمندان وارد می‌شود و آنها باید احساس کنند که توسط کارفرمایان‌شان حمایت می‌شوند.»

او می‌افزاید: «به نظر می‌رسد این حس روبه‌رشد در میان نیروی کار وجود دارد. آنها احساس می‌کنند مستحق این حمایت هستند و این بر عهده کارفرمایان است که چنین خدماتی را ارائه دهند و شرایط کاری را تا حد امکان بهتر کنند. اگر بتوان به آن دست یافت، بدون شک به ایجاد یک محل کار شادتر منجر خواهد شد و کارفرمایان بهترین استعدادهای خود را حفظ خواهند کرد. این یک موقعیت برد – برد برای همه است.»


حقوق خوب و چند چیز دیگر


۱۰ ویژگی که بریتانیایی‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای رد یا قبول شغل جدید، در نظر می‌گیرند، به این شرح است:

  • حقوق؛ ۴۵ درصد
  • ساعات کاری انعطاف‌پذیر؛ ۴۲ درصد
  • حداقل مرخصی سالانه پنج هفته؛ ۳۴ درصد
  • توانایی کار از هر جایی که می‌خواهید؛ ۲۵ درصد
  • فرصت ارتقای شغلی؛ ۲۲ درصد
  • یک برنامه بهداشتی یا سایر مزایای رفاهی؛ ۲۰ درصد
  • یک تیم عالی از همکاران؛ ۱۹ درصد
  • برنامه حمایتی خوب هنگام بیماری؛ ۱۴ درصد
  • رؤسای همدل و رفتار دوستانه؛ ۱۳ درصد
  • یک هفته کاری چهار روزه؛ ۱۰ درصد
  • یک طرح آموزشی گسترده؛ ۸ درصد
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bxdu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.