رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گزینه جذاب کار در جزایر قناری! / «فوتواید» برای افزایش بازدهی کارمندان دفتری در تنریف تأسیس کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«فوتواِید» یک استارتاپ لهستانی است که در تابستان ۲۰۲۲ دفتری در تنریف (جزیره‌ای متعلق به کشور اسپانیا و بزرگ‌ترین جزیره از جزایر قناری) افتتاح کرد. اکنون همه کارکنان آن می‌توانند رؤیاهای کاری خود را بدون هیچ هزینه‌ای به واقعیت تبدیل کنند. نتیجه آن رضایت بالای کارکنان و نرخ جابه‌جایی پایین موفقیت این پروژه آزمایشی را ثابت کرد.

امتیازات شغلی باید پاسخگوی نیازهای کارکنان باشد. بنابراین قبل از تعهد به یک ایده کاری، بنیان‌گذاران فوتواید می‌خواستند بررسی کنند که افرادشان در مورد آن چه احساسی دارند. آنها در آوریل ۲۰۲۲ یک نظرسنجی انجام دادند و از کارمندان پرسیدند که اگر شرکت در آنجا دفتری ترتیب دهد و ۵۰ درصد بلیت هواپیما را بپردازد، چقدر احتمال دارد برای کار به تنریف بروند؟

حدود ۵۰ نفر از ۵۶ پاسخ‌دهنده (از بین ۸۰ کارمند) این ایده را مثبت یا بسیار مثبت ارزیابی کردند. آنها سر کار رفتند و در ژوئیه ۲۰۲۲، سانتا کروز د تنریف محل دفتر جدید فوتواید شد.

چرا تنریف؟ خورشید در اینجا هرگز پشت ابر پنهان نمی‌شود و آب‌و‌هوا در تمام طول سال عالی است. این یک جایگزین عالی برای لهستان، به‌خصوص به هنگام زمستان تاریکش است. رافائل ملودزکی، یکی از بنیان‌گذاران فوتواید که مغز متفکر پشت ایده کار تنریف است، توضیح می‌دهد: «ما به دفتر تنریف به‌عنوان شارژر شرکت فکر می‌کردیم که هدف آن انرژی‌بخشی مجدد به کارمندان و تقویت روحیه تیمی بود که تا حدودی به دلیل کار از راه دور تحلیل رفته بود.»

این شرکت تمام تلاش خود را برای ساخت یک محیط کاری عالی انجام داد. بر اساس یک نظرسنجی پس از کار، اتاق‌های اداری بزرگ و بالکن با منظره‌های فوق‌العاده اقیانوس و کوه‌ها تنها یکی از چند امتیازی است که به کارکنان کمک می‌کند از زمان کاری خود لذت ببرند.

دومینیکا استسیکا، مسئول ارشد بخش پشتیبانی مشتری می‌گوید: «در چنین مکانی راحت‌تر می‌توان سر کار حاضر شد.» مزیت‌های دیگری که کارمندان به آنها اشاره کردند، محل دفتر، آشپزخانه بزرگ و امکانات خانه بود. به لطف همه این امکانات، کارمندان می‌توانند از مزایای کاری استفاده کنند و در عین حال از استرس‌های زندگی روزمره فاصله بگیرند.

بین آوریل (زمانی که اولین نظرسنجی انجام شد) و اوت (زمانی که اولین کارکنان بازگشتند)، امتیاز خالص پروموت کارمندان از ۵۸ به ۶۵ رسید. در نظرسنجی‌های منظم رضایت کارکنان، کارمندان اغلب به «کار تنریف» به‌عنوان کاری که شرکت به‌خوبی انجام می‌دهد اشاره می‌کنند. از ۲۴ کارمندی که تاکنون از دفتر تنریف بازدید کرده‌اند، ۲۰ نفر تجربه خود را بسیار مثبت ارزیابی کردند و همه آنها مایل به بازگشت بودند.

همه ما می‌دانیم که تعادل بین کار و زندگی بسیار مهم است. بنابراین، علاوه بر داشتن تنظیمات کاری عالی، دفتر تنریف به کارمندان اجازه می‌دهد تا سرگرم شوند. بازی‌های رومیزی و دوچرخه در دسترس است و خود دفتر در نزدیکی جاذبه‌های شهر قرار دارد. رافائل می‌گوید: «جذابیت‌های تنریف حواس کارمندان را پرت نکرد. برعکس، آنها را خوشحال کرد و افراد شاد عملکرد بهتری داشتند. نکته قابل توجه این است که این انرژی تا مدت‌ها پس از بازگشت آنها نیز دوام آورده است.» علاوه بر بهبود تجربه کارکنان، دفتر تنریف یک آهنربا برای جویندگان کار است.

سیلویا شمیتناکو، متخصص منابع انسانی در فوتواید می‌گوید: «هنگام استخدام، مردم اغلب ذکر می‌کنند که یکی از دلایل آنها امکان کار در تنریف است. همیشه وقتی در مصاحبه‌های شغلی به کار اشاره می‌کنم، کاندیداها واکنش مثبت نشان می‌دهند. این یک مزیت جذاب است که نقش مهمی در استراتژی کسب استعداد ما دارد.»

فوتواید یک استارتاپ فناوری با رشد سریع است که ابزارهای هوش مصنوعی را برای عکاسی، به‌ویژه عکاسی بیومتریک (عکس پاسپورت، عکس شناسنامه و عکس گواهینامه رانندگی) توسعه می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zfc8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.