کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شورای رقابت ادغام نت‌برگ و تخفیفان را فسخ کرد

آذرماه سال 1398 بود که «تخفیفان» و «نت‌برگ» رسماً با یکدیگر ادغام شدند تا هر دو پلتفرم فعال در حوزه ارائه تخفیف، تحت یک عنوان تخفیفان، به فعالیت خود ادامه دهند. اما حالا به نظر می‌رسد پس از گذشت سه سال از این اتفاق، شورای رقابت به این موضوع ورود کرده و رسماً این ادغام را خلاف رویه رقابتی دانسته است.

روابط‌ عمومی این شورا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی شکایت شرکت پارسی‌مهر نامی ایرانیان با نام تجاری «تخفیش» از شرکت آرمان فناوری هوشمند آریا، با نام‌های تجاری تخفیفان و نت‌برگ، شورای رقابت شرکت آرمان فناوری هوشمند آریا را به دلیل ارتکاب رویه ضدرقابتی جریمه کرده و دستور به توقف این رویه داد. همچنین شورای رقابت، یکی‌شدن مالکیت دو نام تجاری نت‌برگ و تخفیفان را فسخ کرد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «شورای رقابت تخفیفان و نت‌برگ را به دلیل وادار کردن شرکای تجاری مشترک با تخفیش به دلیل استنکاف از معامله، به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم و بر اساس بند ۱۲ ماده ۶۱ فصل نهم اصل ۴۴ قانونی اساسی به پرداخت جریمه نقدی ملزم کرد.»

در همین راستا، شورای رقابت، یکی‌‌شدن مالکیت دو نام تجاری تخفیفان و نت‌برگ را موجب افزایش بیشتر تمرکز در بازار تخفیف گروهی دانسته و به فسخ انتقال مالکیت نام تجاری نت‌برگ به آرمان فناوری هوشمند آریا و بازگرداندن سهام واگذارشده رأی داد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5d7v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.